Vage monitor kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnolduzzz

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Hallo :D

Ik had een vraagje (ja duh anders zou ik hier niet posten)

Op mijn monitor Acer AL1916 TFT zitten sinds een tijdje rare groen/zwarte vlekken op het scherm. Het zijn echter geen dode of 'stuck' pixels, want de vlekken verplaatsen zich, en worden trouwens ook steeds groter.

Soms als ik op een klein stukje druk waar maar 1 pixeltje zit, of als er een aantal naast elkaar zitten, dus een streep, dan willen ze nog wel eens verdwijnen. Maar dan moet ik best hard drukken en dat is ook niet al te goed voor een monitor.

Hoe de pixels zijn ontstaan weet ik niet, maar het begon met een heel klein vlekje nadat de luidspreker, die boven op de computer kast staat, eens per ongeluk een klap kreeg en toen tegen de monitor aan viel, precies op die plek. Echter, toen dit gebeurde stond de monitor aan en waren er toen nog geen vlekken en is er nog minstens 3 uur achter de computer gewerkt. De volgende dag kwamen de vlekken pas.

Dit probleem moet wel opgelost worden want de vlekken worden steeds groter en groter en straks zie ik niets meer.

Heb trouwens met Acer erover gebeld, zeggen dat het niet door een klap kan komen dat hun producten 'te goed' zijn.... bull****. Garantie is trouwens nog geen 1 maand afgelopen en problemen beginnen al. Heb trouwens al vaker problemen gehad met deze monitor, toen werd alles op het beeld groen, lag niet aan de instellingen. Toen ook al terug gestuurd met het verhaal "Onze producten doen dit normaal gesproken nooit", maar toch is hij toen wel gemaakt.

Maar even weer terug naar het probleem. Ik heb ook al van die programma's geprobeerd zoals JScreenFix enzo, heb zelfs zelf al een programma geschreven die in principe hetzelfde doet (hij veranderd de achtergrond kleur in een willekeurige kleur standaard 30x per seconde, kan versneld worden moet pijltjes toetsen). Dat soort programma's heb ik zelfs al 12 uur aan laten staan, met screensaver en alles uit... Geen resultaat. Ook een een of andere video stond online met die kleuren, werkt ook niet. Ook een truukje van apple (http://www.macinstruct.com/node/52) werkte niet (alhoewel het wel verlichtte, maar om dat over al die vlekken te doen, ben je wel 4 uur bezig en dan heb je ze nog steeds + een hele lamme arm (had ik al na 3 minuten namelijk, ik moet hard drukken :P))

Iemand een idee?

Foto's:

Totaal:
[smallimg]http://members.home.nl/gh.swint/1.jpg[/smallimg]

1 vlek:

[smallimg]http://members.home.nl/gh.swint/2.jpg[/smallimg]

een streep die nog weg te 'vegen' is:

[smallimg]http://members.home.nl/gh.swint/3.jpg[/smallimg]

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk niet dat dit nog te herstellen val ik had dit ook bij een 2dehands tft.

Sorry voor de grote foto's :thumb:
Afbeeldingen aangepast en klikbaar gemaakt, nu blijft de pagina lay-out normaal.

Maak de volgende keer gebruik van de volgende code:
PHP:
[url=hier plaats je de link][smallimg]hier plaats je dezelfde link[/smallimg][/url]

Afbeeldingen aangepast en klikbaar gemaakt, nu blijft de pagina lay-out normaal.

Maak de volgende keer gebruik van de volgende code:
PHP:
[url=hier plaats je de link][smallimg]hier plaats je dezelfde link[/smallimg][/url]

ben niet goed met forum code ;)

Vaag :S

het ziet er inderdaad heel vaag uit.
maar ik heb het ooit weg gekregen.
ik me vader die had het ooit.
bij me vader stond die niet op een goeie plek.
Dus ik heb wat vragen ..

vraag 1: staat die bij de zon?
vraag 2: is er dicht bij metaal?
vraag 3: Heb je dit ooit vaker gehad?

Als op alle vragen antwoord NEE is dan zou ik hem gewoon weggooien:mad:
Dus jammer dan maar je kan geluk hebben!:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

...

het ziet er inderdaad heel vaag uit.
maar ik heb het ooit weg gekregen.
ik me vader die had het ooit.
bij me vader stond die niet op een goeie plek.
Dus ik heb wat vragen ..

vraag 1: staat die bij de zon?
vraag 2: is er dicht bij metaal?
vraag 3: Heb je dit ooit vaker gehad?

Als op alle vragen antwoord NEE is dan zou ik hem gewoon weggooien:mad:
Dus jammer dan maar je kan geluk hebben!:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Edit: Hoe heeft je vader dit uiteindelijk opgelost?

1. Nou niet erg dichtbij, maar hij heeft het 3 jaar goed gedaan op dezelfde plek en geef toe, veel zon was er niet de afgelopen weken :P

2. De computer kast staat er zowat tegen aan (nu je het zecht, de vlekken gaan wel richting computerkast...)

3. nee

Laatst bewerkt:
Dan kan je dat proberen

probeer de kast wat verder van de monitor af tezetten mischien lukt dat.:thumb:

Hoi,

Ik weet niet of ik hier precies goed zit, maar heb ongeveer 't zelfde probleem.
Ik krijg ineens groene vlekken -> Matrix achterig op me scherm, ik start de pc opnieuw op is het net of de resulutie enorm laag is gezet, aan de tekst te zien. Bij laden van XP word het beeld Bordeaux-Rood waarna die als ik mijn bureaublad wil zien, het beeldscherm zichzelf uitschakeld, pc blijft gewoon aan.

Paar jaar geleden ging mijn moederbord stuk. Dat was een andere, nu heb ik een PC nog geen 2 jaar oud. :confused: Is het moederbord stuk of ligt het aan de videokaart? Heb deze avond nog gewoon gegamed niets aan het handje... :(

Groeten,
Rainer

probeer de kast wat verder van de monitor af tezetten mischien lukt dat.:thumb:

Helpt niet, of het heeft wel erg veel tijd nodig. Maar telkens als ik de monitor weg zet van de kast, zet mijn vader hem weer terug (hij zecht dan dingen zoals: dat is allemaal flauwe kul en ik wil die monitor niet daar hebben staan). Dus op mijn vaders hulp hoef ik dus ook niet te rekenen :P

Hoi,

Ik weet niet of ik hier precies goed zit, maar heb ongeveer 't zelfde probleem.
Ik krijg ineens groene vlekken -> Matrix achterig op me scherm, ik start de pc opnieuw op is het net of de resulutie enorm laag is gezet, aan de tekst te zien. Bij laden van XP word het beeld Bordeaux-Rood waarna die als ik mijn bureaublad wil zien, het beeldscherm zichzelf uitschakeld, pc blijft gewoon aan.

Paar jaar geleden ging mijn moederbord stuk. Dat was een andere, nu heb ik een PC nog geen 2 jaar oud. :confused: Is het moederbord stuk of ligt het aan de videokaart? Heb deze avond nog gewoon gegamed niets aan het handje... :(

Groeten,
Rainer

lijkt me of de monitor of de videokaart. Waarschijnlijk je monitor. Kijk of je nog garantie hebt. Maar even niet off-topic gaan aub :)

Laatst bewerkt:
lijkt me of de monitor of de videokaart. Waarschijnlijk je monitor. Kijk of je nog garantie hebt. Maar even niet off-topic gaan aub :)
Precies. :) Even een eigen topic aanmaken voor je eigen probleem.
Het is niet gebruikelijk een vraag iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan