Vage Processor???

Status
Niet open voor verdere reacties.

McKroket

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Ik heb mijn andere pc open liggen en de processor eruit gehaald maar tussen de processor en de CPU koeler zit wit spul wat afgeeft.

Is dit normaal ? :confused:

Heb ik nog nooit gezien.

En kan ik dat spul er ook afhalen?

Laatst bewerkt:
Dit is heel normaal dat is koelpasta dat er voor zorgt dat de warmte beter word overgebracht naar het koelblok.

Ik heb mijn andere pc open liggen en de processor eruit gehaald maar tussen de processor en de CPU koeler zit wit spul wat afgeeft.

Is dit normaal ? :confused:

Heb ik nog nooit gezien.

En kan ik dat spul er ook afhalen?

Het lijkt me niet verstandig dat je dit spul eraf haalt.
Het witte spul is koelingspasta. Deze zorgt voor de geleiding tussen processor en koeler, zodat de processor beter zijn warmte kwijt kan.

Eigenlijk moet je het nu schoonmaken, en voorzien van nieuwe pasta. Anders zou je wel eens koelingsproblemen kunnen krijgen.

Mvg Patrick

Het lijkt me niet verstandig dat je dit spul eraf haalt.
Het witte spul is koelingspasta. Deze zorgt voor de geleiding tussen processor en koeler, zodat de processor beter zijn warmte kwijt kan.

Eigenlijk moet je het nu schoonmaken, en voorzien van nieuwe pasta. Anders zou je wel eens koelingsproblemen kunnen krijgen.

Mvg Patrick

Hmmm,, is dat gewoon te koop in een PC winkel?? :(

bedenk wel dat elke keer als je de cpu los haal dat er op nieuw cool pasta tussen moet.
maak het eens mooit schoon met een zachte doek ook de cooler aan de onder kant.
koop siler artic is 1 better 2 niet zo rot te verwijderen 3 cool better dan die wite zooi

even ander vraagje;
hoeso moet je het steeds opnieuw erop doen als je hem loslmaakt?

omdat het eemaal zo is
je hoeft het niet te doen maar dan kan je wel een nieuw prosessor kopen dan.

tja meer kan ik er ook niet van maken pasta is een maal gebruikt geweest.

even ander vraagje;
hoeso moet je het steeds opnieuw erop doen als je hem loslmaakt?

Omdat de pasta harder en taaier wordt. Gaat de koeler dan op een iets andere positie op de processor, dan kloppen de raakvlakken niet meer.
Hierdoor is er geen of nauwelijks nog geleiding tussen de processor en zijn koeler.

Duidelijk?

Omdat de pasta harder en taaier wordt. Gaat de koeler dan op een iets andere positie op de processor, dan kloppen de raakvlakken niet meer.
Hierdoor is er geen of nauwelijks nog geleiding tussen de processor en zijn koeler.

Duidelijk?

ja heel erg dankje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan