Vage strepen door beeld, ook in bios en tijdens het gamen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elandlord

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo,

Ik had een vraag met betrekking tot een laptop van een vriend van me. Hij heeft mij gevraagd of ik zijn computer wilde versnellen, omdat hij niks meer waard was. Hij had vage blauwe horizontale strepen door het beeldscherm, en kon al helemaal niet gamen. Het is een ATI MOBILITY RADEON X600, en hij stond ingesteld op 1280 x 800, met een bpp van 32. Dat heb ik als eerste teruggezet naar 16, zodat de blauwe strepen verdwenen. Toen dat niet bleek te werken voor de games (ook als ik in-game de options instel op 16 bbp). Toen heb ik maar een recovery erin gegooid, om te versnellen en ik dacht van, misschien dat de drivers wel mee geinstalleerd worden. Ik had voor de recovery nog niet gekeken in het bios, maar na de recovery waren er een paar blauwe,verticale strepen door het bios. Die lijnen zie je nog steeds een beetje bij het windows logo, en ook op het bureaublad. Maar toen ik GTA San Andreas installeerde (een spel wat de laptop op recommend kan draaien) en speelde, toen kreeg ik een heel vervormd beeldscherm, met allemaal vage lijnen, en alles was een beetje vaag.

Is hier een oplossing voor, of is grafische kaart gewoon kapot, of bijna kapot?

Ik durf de kast niet helemaal open te maken, omdat de persoon in kwestie op vakantie is, en ik niet weet of ik er wel aan mag sleutelen van hem.

Bij voorbaat dank, Elandlord

artifacts

het gene wat je ziet zijn artifacts dit kan door 2 dingen komen.

1) - de videokaart is teveel overklokt.
- de videokaart is deels stuk.

2) - scherm is defect.

,Greetz

xtremegamer

het gene wat je ziet zijn artifacts dit kan door 2 dingen komen.

1) - de videokaart is teveel overklokt.
- de videokaart is deels stuk.

2) - scherm is defect.

,Greetz

xtremegamer

Hallo xtremegamer,

Allereerst, bedankt voor je reactie. Je zou gelijk kunnen hebben dat de videokaart deels stuk is, maar volgens mij is het scherm niet defect. Ik heb een screenshot gemaakt, en daar zie je het ook op, dus volgens mij ligt het dan aan de videokaart. Maar misschien heeft iemand anders een oplossing?

Goedemorgen,

Al bij apparaatbeheer gekeken voor rare tekens

Goedemorgen,

Al bij apparaatbeheer gekeken voor rare tekens

Ook goedemorgen,

Jij bedoelt dat er iets mis met de drivers? Dat dacht ik eerst ook, totdat ik de strepen ook in de BIOS zat, maar misschien bedoel je wat anders?

mvg,

Hoi,

Ja is vreemd de strepen in de bios ik lees dit:
Ik durf de kast niet helemaal open te maken
in je eerste bericht heb je al gesleuteld?
En jeX600 kan wel zo defect zijn dat hij al in de bios problemen geeft maar zou toch eerst eens even in het apparaat beheer kijken

Hoi,

Ja is vreemd de strepen in de bios ik lees dit:
Ik durf de kast niet helemaal open te maken
in je eerste bericht heb je al gesleuteld?
En jeX600 kan wel zo defect zijn dat hij al in de bios problemen geeft maar zou toch eerst eens even in het apparaat beheer kijken

Hallo,

Waar zou ik moet kijken in het apparaatbeheer? Ik ben bijna zeker dat het niet aan de drivers ligt omdat het in de bios al problemen geeft. Ik heb er al een beetje aan gesleuteld, kijken of ik de grafische kaart kon bereiken, maar ik kon er niet helemaal bij komen, en toen dacht ik dat het een on-board videokaart was, dus dat er sowieso al niet veel eer meer aan te behalen viel.

Hoi,

Zou het dan ook kunnen door deze operatie dat er iets niet goed zit qua aansluitingen van je scherm? Daar ben ik dan bang voor

Hoi,

Zou het dan ook kunnen door deze operatie dat er iets niet goed zit qua aansluitingen van je scherm? Daar ben ik dan bang voor
Hoi,

Het probleem was er al voordat ik ging 'opereren' en volgens mij is het niet verergert.. ik hoop dat ik dan niks gedaan heb.

Hoi,

Dan denk ik dat je vriend een nare mededeling moet doen als je alles beken hebt en hij had dit voor die tijd ook al en de drivers zij goed dan blijft er volgens mij maar 1 punt over onherstelbaar defect

Hoi,

Dan denk ik dat je vriend een nare mededeling moet doen als je alles beken hebt en hij had dit voor die tijd ook al en de drivers zij goed dan blijft er volgens mij maar 1 punt over onherstelbaar defect

Ja daar was ik al bang voor. Maar hij gaf hem mij JUIST mee om te repareren, dus ik mocht er mee doen wat ik wilde, dus ook openschroeven. Ik deed net een soort van 3D stability test, en daar had je een 3d screensaver, die gewoon afgespeeld zou moeten worden. Maar die was ook gewoon helemaal grijs-wit met zo nu en dan geen stukje screensaver.

Toch bedankt voor je hulp!

Hij geeft geen fouten bij apparaatbeheer:

The device is working properly

defect

zover is duidelijk , de grap. kaart is defect. niets aan te doen

stel voor dat ie verder doet op de onboard (indien mogelijk)

of dat ie een nieuwe koopt tenzij de kaart nog in garantie is.

,Greetz

Xtremegamer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan