Vage Toestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diesel&Dust

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Hallo mensen,

Heb me net hier aangemeld in de hoop een oplossing te vinden voor mijn probleem, en dat is er niet zo maar 1 :D

Vooraf wil ik iig iedereen bedanken die mee gaat denken me mij, 't wordt gewaardeerd :)

Komt ie :

Specs :
P4 2.66
1024 mb
ASUS P4P800
DX 9.0c
MSI G4 4200 Ti / MSI NX6800 LE ( 1 voor 1 :o )
zo ongeveer alle driver getest ( nvidia )
Philips 17" 107MB

Wat doet mijn pc nou :
Ik heb december vorig jaar besloten een upgrade uit te voeren voor mijn huidige systeem bestaande uit een nwe videokaart ( de 6800LE ) en geheugen en een 200Gb HD ( maxtor ) Vanaf de eerste installatie werkt mijn systeem niet goed, Heb inmiddels ander geheugen ( kingston ) en inmiddels mijn derde VGA kaart, ( eerste kaart was overigens een TNT ) Naar het schijnt was er een probleem met de 6800 LE kaart, is ook bekend bij MSI, dus vandaar de eerste keer de kaart geruild, Echter deze deed het ook niet, op zich best te omzeilen door WEER een nwe kaart, maar nu komt het, mijn oude kaart weer terug gezet en die doet ook supervaag, Bij het opstarten van bepaalde games ( halflife, Driv3r, Vampire etc. ) valt mijn monitor uit en krijg ik de melding "Signal out of reach" net als wanneer je de kabel eruit zou trekken als het ware, ik kan echter met ctrl-alt-delete gewoon terug naar mijn desktop. Games als bijvoorbeeld "RTCW: Enemy territory" kan ik wel gewoon spelen..

Ik ben het heeeeelemaal zat, en heb toch echt hulp nodig, kan al vanaf december 2004!!! ( stel je eens voor :) ) niet normaal meer gamen, steeds gedoe mijn dat ding.

Nog whizzkids hier die mij kunnen helpen, zo ja PLEASE !!
:thumb:

nogmaals : alvast bedankt mensen :)

Denk dat je moet zoeken in de volgende 2 dingen:

A. het kan zijn dat niet de videokaart maar de monitor zelf de problemen veroorzaakt, gezien het feit dat dit bij meerdere videokaarten voorkomt.
B. Kan het mobo wel goed overweg met de gebruikte videokaarten.
Kijk eens bij de fabrikant van het moederbord eens of er problemen bekend zijn.

Lijkt me niet aangezien hij zijn oude kaart heeft teruggezet, die het, naar mag ik aannemen, voorheen wel deed.

Heb je de oude installaties wel helemaal verwijderd voor dat je deze kaart weer installeerde?

Je zou idd de compatabiliteit tussen al je nieuwe componenten eens kunnen nakijken.

ZIt je in een netwerk?
Heb je een wireless systeem?
Welk OS draai je?

Geplaatst door hehe
Je zou idd de compatabiliteit tussen al je nieuwe componenten eens kunnen nakijken.
Inderdaad.
Heb je het oude geheugen al weer eens terug gezet?
Probeer zoveel mogelijk terug te gaan naar je oude configuratie.
Misschien kom je op die manier het probleem tegen.

Bedankt zover :)

Heyz,

Bedankt tot zover voor de reactie's Was idd vergeten te melden dat ik XP pro SP2 als OS gebruik, verder is het idd zo dat ik mijn oude kaart heb gebruikt die het voorheen gewoon deed. Ik zit op een netwerkje ( 2 pc's maar ) maar niet wireless. Wat betreft schone install zit 't wel snor. heb namelijk een nwe 200gb schijf erin nu waar het besturings systeem zich op bevindt ( clean install met mijn oude kaart en een keer met de nwe) . Het is misschien handig te weten dat dit probleem zich voor het eerst voordeed bij halflife 2, op het moment dat het 3d gedeelte begint, 2 d ( menu e.d ) heb ik gene moeite. Daarvoor draaide bijvoorbeeld een spel als Driv3r wel gewoon. Na die crash deed hij het ook bij de andere games die ik al eerder genoemd heb. Wat mij zo bevreemd is het feit dat hij het bij een spel als "enemy teritory" het gewoon doet, zonder tijdlimiet overigens. merk daarbij ook geen verschil in prestaties. De 6800LE is wat mij betreft minder betrouwbaar daar die nog niet een keer naar behoren gefuctioneerd heeft. Zojuist met het aanzetten van de pc weigerde hij overigens beeld te geven, na het XP bootscherm gewoon zwart. Moest rebooten met de optie "laatst bekende instellingen ..." en toen was er weer leven. Ik ga wel een test doen met een andere monitor, morgen denk ik, en als dat werkt dan is het opgelost. Maar het lijkt mij vreemd dat de monitor alleen zou weigeren bij de zwaardere 3D-applicatie's. Het geheugen is overigens in diverse configuratie's getest, waaronder de originele. En het is getetst met memtester, geen problemen daar. Dus begin sterk het gevoel te krijgen dat ik in de twilight-zone zit, dat of mijn vrouw is mijn overmatig pc-gebruik zat en heeft hulp in geroepen :D Ik waardeer iig jullie moeite, en hoop dat iemand een briljant idee heeft :o

Laatst bewerkt:
Je zou je bios kunnen flashen, of dat van je graka, misschien dat ze een verbeterde versie hebben?

Waar trekt de graka zijn stroom vandaan?een gedeelde stroomkabel?

Welke temperatuur haal je?
Had je het oude geheugen al eens teruggeprobeerd?

hey hehe,

Biosupdate kan ik helaas niet doen, m'n FDU werkt niet, ligt aan m'n mobo, heb er al een stuk of 10 geprobeerd :rolleyes:

Wat betreft geheugen : ik heb mijn oude configuratie, inclusief geheugen al laten draaien dus...

Heb wel iets raar gehad zojuist, klikte met mijn r-muis op de nvidia instellingen ( in de taakbalk ) kreeg toen een foutmelding ( te snel, kon em niet goed lezen ) , en het icoontje verdween, geprobeerd een spel op te starten ( heb er nog pas 1 opstaan :) ) en die deed 't zowaar, nou heb ik vanavond ook mijn VGA verlangkabel weer inkort tot 1 kabel dus weet niet zeker of dat 't em juist was, geloof ook never nooit dat het probleem voorgoed gefixed is, 't blijft raar. Ga nou ff lekker slapen, maar morgen probeer ik 't nog eens en ga er eigenlijk van uit dat ie weer raar doet ( vertrouwen he :confused: ). Nog even over de voeding van mijn kaartje , die is er niet :) de 6800LE had een aparte voeding ( eentje voor hem alleen ) maar nu heb ik die G4 4200 Ti er in zitten en die heeft dat niet. In ieder geval bedankt voor 't meedenken, helemaal top :thumb:

Houd jullie op de hoogte van 't mysterie :)

gebruik je deze driver? Version: 71.89

Nope, ik gebruik nu 6.6.9.3 maar heb er al enkele geprobeerd, waaronder de nwste, de 6.6.9.3 is iig WHQL dus die heb ik maar als laatste geprobeerd.

Hoi mensen,

De vage toestanden blijven zich uitbreiden, alleen weinig tijd gehad om dingen te testen e.d. ik heb Nvidia desktop uitgezet ( dat stukje software waarmee je b.v. je beeld instellingen kan wijzigen) en hij crasht niet meer als voorheen ( signal out of reach melding ) maar het is nog steeds niet in orde, opstarten duurt idioot lang en gisteren ben ik 170 Gb aan data kwijt geraakt omdat mijn externe schijf in eens verdwenen was in in schijfbeheer als nwe schijf stond, dus 200 gb vrij, en nog formatteren.. pffffew nog ff en ik kan opgenomen worden. Heb gelukkig zeker de helft aan data kunnen redden met recovery software dus dat is een schrale troost. Als ik tijd heb gehad dingen grondig te testen laat ik dat weer weten, als ik niet voor die tijd mijn pc in de fik gestoken heb dan :)

Tot dan!

Hou vol :thumb:

Dat klinkt idd alsof er toch meer aan de hand zou zijn.
Ik zou hem eens uitgebreid testen op spy/malware en trojans en loggers en desnoods opnieuw formateren en installeren. Dan alleen de basis drivers installeren en de nieuwe driver voor je graka....
Image maken en daarna verder gaan experimenteren.

Dit werkt sneller dan het uitzoeken waar de fout zit, als je die al kan achterhalen en als het er maar 1 is etc....

en ff wachten met het formateren van die extra schijf, eerst eens kijken of je er met partition magic bij kan komen, misschien is bestandstoewijzing mogelijk...als je klaar bent even een rescueprog erover heen gooien.

Die externe schijf is vermoed ik met usb aangesloten? Dat zie je niet in je bios. Staat de schijf wel aan, mijne moet bv aangeschakeld zijn om herken te worden.

Ik ben idd benieuwd, als we ergens mee kunnen helpen roep je maar....

Vergeet niet je belangrijkste docs, wabs, mails favo's en andere data te backuppen voordat je meer kwijtraakt.

greetz
H

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan