vage website's

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
Goede dag

Ik zie de laaste tijd mijn website steeds meer op duiken bij vreemde website zoals deze Knipsel.jpg

mijn vraag hoe kom je daar vanaf.

Het lijkt erop dat je website malware bevat door een injectie. Oplossing:

Zet je website opnieuw over naar de server en wijzig je wachtwoorden (ftp)

Ik bekijk ook mijn statastieken in het hulpprograma voor webmaster van google
en daar wordt uitdrukkelijk gezegd dat mijn site geen mailware bevat.

Lijkt mij eerder een lokaal probleem op je computer, als ik namelijk naar de website ga krijg ik een normale pagina te zien.

Scan je computer eens op Malware / spyware :)

Heb ook geen problemen met mijn website maar er duiken overal van die
website's op met linken naar mijn site , heb dit ook bij mijn webwinkel.

bijv deze twee

Knipsel.jpg

Knipsel1.jpg

mischien kan het allemaal wel geen kwaad maar toch

Zo te zien heb je last van malware op je computer, even scannen en je zult van het euvel af zijn denk ik.

had ik vanmiddag al gedaan dit is het scan raport

scan.jpg

zegt mijn niet zo veel ,ik moet me er wat meer op gaan toeleggen

Hoi Willem,
Ik denk niet dat het een besmette server is, en dat er ook niets met je pc aan de hand is.

Als ik Google een zinnetje uit je site intik: "heeft u slechts een contactpersoon, die ook meewerkt bij de uitvoering van uw opdracht: snel, betrouwbaar, vakkundig en efficent." ...
(met aanhalingstekens; inclusief het tikfoutje, het moet eigenlijk efficiënt zijn)
... dan krijg ik één resultaat:
  • dat is de vage site van extrade.net, en niet eens je eigen site.

Als ik Google intik "Tevens voor het vervangen van keerkasten" (ook een vrij unieke zin in www-land) ...
... dan krijg ik twee resultaten:
  • de ene is de pagina hijsverwarming, waar ik het zinnetje uit geplukt heb,
  • de andere is companies-uk.co.uk (waar het intussen niet meer op te vinden is, maar waar het volgens de Google-cache wel op heeft gestaan).

En tik ik in: "voor diversen montagewerkzaamheden zoals scherming beluchting hijsverwarming hekwerken kasonderhoud"...
... dan krijg ik 39 resultaten:
  • je echte site,
  • helpmij.nl ;)
  • een serie zoekmachines voor bedrijven,
  • en een stel van die rare zoals web-scam-report.com.

De laatste soort doet zich voor als zoekmachine of als ip-informatieverschaffer, maar gebruikt hele passages uit andermans sites en profiteert daarmee van hun trefwoorden.
Want intussen staan ze site bol van reclame tussen de gepikte zinnen door. :mad:

Ik dacht eerst dat je misschien een tellertje van motigo op je site had staan, maar dat is het niet (of heb je ooit een motigo-tellertje gehad?). -Want motigo kopieert soms hele webpagina's (zie hier).

Of er veel tegen te doen is, weet ik niet. Ik ben bang van niet... :confused:
  • Als het bv. op grond van het copyright zou kunnen, dan zou het advocatenwerk en rechtszaken worden (waarbij dit soort sites waarschijnlijk niet of bar moeilijk bij de kraag te pakken zijn, en het ook maar de vraag is hoe rechters hiermee omgaan; bovendien zitten ze in het buitenland, waar weer andere regels gelden, enz.).

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ok

alleen ik vraag mijn nu af , ik ben bezig om zogoed mogelijk gevonden te worden op het net
door goed op te gaan met zoekwoorden.

maar ik krijg nu het idee dat er steeds meer bedrijven(vage site's) gevonden worden op mijn zoekwoorden

bijv deze
Bekijk bijlage 169957

En ik neem aan dat meerdere mensen hier last van hebben , ik geloof nooit dat ze alleen mijn moeten hebben.

waar ik op doel er moet toch een oplossing voor zijn.

En bijv deze hier staan gewoon achter mijn url de concurenten,
Knipsel.PNG

Nee hier moet ik vanaf maar hoe.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan