VAIO Windows 7 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

OY1991

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een grote fout gemaakt door mijn broer toe te staan om gebruik te maken van mijn laptop. Nu heb ik mijn laptop net terug gepakt, maar hij doet niets!

Het gaat om een:
Sony Vaio
i3 core
Met windows 7. Zo heb ik mijn laptop afgelopen lente gekocht, ik heb dus geen windows hoeven installeren oid waardoor ik nu dus ook geen windows 7 CD heb.

Wat er precies gebeurt:
Ik druk op de starttoets en krijg een zwart scherm met een melding dat er een fout is waardoor windows niet op kan starten. Dan krijg ik 2 opties: herstellend opstarten of gewoon opstarten. Bij beiden krijg ik hetzelfde resultaat, namelijk na lang wachten de standaard VAIO achtergrond met een (grote) muis die ik alleen kan bewegen. Ik kan geen rechtermuisknop gebruiken, geen ctrl+alt+del, niets doet het!
Veilige modus opstarten lukt ook niet, ik krijg precies hetzelfde resultaat als net beschreven.
De opties van f8 ben ik eigenlijk (die ik kan gebruiken) al afgegaan, maar ik krijg steeds dat scherm te zien met de muis en ik kan niets!

Omdat ik dus niet weet wat mijn broer met de laptop heeft gedaan (hij zegt dat hij er niets raars mee heeft gedaan) weet ik ook niet wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn. Ik heb wel eens vaker gehad dat als ik de laptop na hem gebruikte ik die eerste foutmelding tijdens het starten kreeg, maar dan koos ik voor de hersteloptie en deed mijn geliefde laptop het meteen weer. Stom natuurlijk dat ik dat altijd heb genegeerd.

Het is heel belangrijk dat ik mijn documenten kan behouden! Die zijn namelijk van belang voor mijn studie.

Weet iemand wat ik kan doen?

Met vriendelijke groeten,

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
download deze Win 7 repairdisc. Daar zijn alle herstelopties aanwezig die ook op de originele Windows Dvd staan. Er staat vanzelfsprekend geen besturingssysteem op.
Het zou ook zomaar een hardwareprobleem kunnen zijn, het feit dat je zegt dat je een grote aanwijzer ziet duidt meestal op een probleem met je grafische kaart e/o chip maar dat kan ik van hieruit niet beoordelen.
Dus of je het probleem met die repairdisc opgelost krijgt is nog maar de vraag. Je broer is niet in het Bios geweest? Er is geen duidelijke foutmelding waarom Windows niet opstart?
Succes iig.

Laatst bewerkt:
gebruik de recovery mogelijkheid van die laptop,ik dacht van bij opstarten op F2 drukken,maar dat staat op je scherm of in je boekje welk dat is

Heb vanochtend VAIO repair centre gebeld en na anderhalf uur aan de telefoon te hebben gezeten met de aardige meneer is het probleem opgelost. Scheen een virusaanval te zijn geweest.

Ben nu wel alles kwijt omdat mijn stick niet werd herkend en ik geen CD/DVD's bij me had. Heb volledig systeemherstel moeten doen uiteindelijk.

Maargoed, de laptop is weer helemaal schoon! Bedankt voor de reacties!

Ja dat kan ook maar dat is niet het eerste waar je aan denkt in dit geval.
Mooi iig dat het opgelost is, succes verder en kijk uit aan wie je de laptop uitleent! :d :thumb:

haha er zit een nieuw wachtwoord op en ik heb iedereen in het huis zodanig afgeschrikt dat ze het niet eens meer zouden durven gebruiken:thumb: komt goed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan