• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vakantierooster-plus extra

Status
Niet open voor verdere reacties.
vakantierooster

Mijne heren,

Nog even geduld vanmiddag komt de oplossing,

Gr Joop

Wim,

Waarom vul je het lijstje met feestdagen niet gewoon aan met de verplichte snipperdagen. Als 7 februari de verjaardag van de vrouw van de directeur is en dus een verplichte snipperdag, misstaat dat niet tussen de feestdagen.

Vakantierooster

Hallo geintresseerden,

Het vakantierooster gemaakt in Off:2007, met dank voor het meedenken van jullie,
Maar vooral dank aan LucB.
De knoppen voor het invoeren van de dagen ziek enz, zijn verwijderd, reden als je naar rechts scrolt gaan de knoppen niet mee, erg lastig.
Daarvoor in de plaats is een extra lint (balk in 2003) gekomen.
Om die aan de praat te krijgen, het volgende.
Klik op Off knop lins boven >opties voor Excel>Populair>Tabblad ontwikkelaars op het Lint weergeven> aanvinken>ok.
Klik nu op Blad Vakantieplanning, boven in het lint is nu invoegtoepassingen bij gekomen.
Op dat extra lint staan de diverse wat voorheen de knopjes waren.
Nu dit zover klaar is lijkt het mij om de vakantie dagen ook op deze mannier in te vullen,
reden de vakantie dagen kunnen niet met wissen ongedaan worden gemaakt.
Ik hoop hem nog een keer in OFF:2003 te maken.
Ik hoor graag op of aanmerkingen.

Gr Joop

Bijlagen

Hallo Joop,

even wat opmerkingen.

-Ben je zeker dat aantal vakantiedagen goed berekend zijn? Met de hand tel ik meer blauwe vakjes dan in het automatisch getelde. Je kan ook de opm van Wim mbt netto.werkdagen toevoegen.

-Dat van die scrollende knoppen is waar. Je had hem ook helemaal links kunnen zetten in kolom A, en die vastzetten, dan was het ook opgelost.
Binnen Excel 2007 kan je ook zelf een ribbon aanmaken als je dat wilt (dan zit ie niet verborgen bij invoegtoepassingen). Zelf heb ik daar nog geen ervaring mee, maar ben van plan binnenkort hiermee te experimenteren. Ron de Bruin heeft op zijn site daar heel wat info rond staan.

Ziet er goed uit hé :thumb:

Hallo Justes,

voor het tellen van kleuren gebruik ik volgende funktie:

Code:
Function KleurenVP(Bereik)
'tellen verplichte sluitingsdagen     
    Application.Volatile
    Dim Cel As Object
    For Each Cel In Bereik
        If Cel.Interior.ColorIndex = 43 Then KleurenVP = KleurenVP + 1
    Next
End Function

en deze funktie wordt als volgt aangeroepen:

Code:
=kleurenVP($C$21:$G$45)+kleurenVP($M$18:$Q$45)

in dit voorbeeld tel ik het aantal cellen in twee bereiken waarvan de achtergrond kleur no 43 is.

je kunt voor iedere kleur eenzelfde funktie aanmaken maar met een andere naam bv Funktion KleurenZiek, Funktion KleurenVerlof enz. waarbij je telkens het kleurnummer aanpast.

groeten
Math

Laatst bewerkt door een moderator:
Vakantierooster

Hallo..

De vakantiedagen worden nu ook via het lint ingevoerd, dat is toch makkelijker.
Stel een werknemer wordt op de eerste dag van de vakentie ziek, dan is het makkelijker om vakantie te vervangen door ziek.
Om het lint te voorschijn te halen, zie vorig antwoord.

Bijlagen

Hallo Justes,

Het programma werkt goed.
Ik heb alleen een probleem met de balk,
HTML:
Klik op Off knop lins boven >opties voor Excel>Populair>Tabblad ontwikkelaars op het Lint weergeven> aanvinken>ok.
Klik nu op Blad Vakantieplanning, boven in het lint is nu invoegtoepassingen bij gekomen.
Dat lukt bij mij niet, wel als ik de macro opzoek en dan op uitvoeren klikt komt de invoegtoepassing op de balk.
Maar ik heb reeds al een invoegtoepassing op de balk staan en als ik dan op de macro uitvoeren klikt komt deze in mijn invoegtoepassing erbij.
Zie plaatje, ik vind dit niet mooi.
Is hier wat aan te doen, b.v.b. een vak er naast?

Mvg. Wim

Bijlagen

• Invoegtoepassing.jpg
    Invoegtoepassing.jpg
    38,6 KB · Weergaven: 102
Hallo Wim,

Nee daar is niets aan te doen, het belangrijste is dat het werkt.

Gr Joop

Hallo Justes,

Bedankt voor je antwoord.
We zullen er mee moeten leren leven, verder werkt het goed.

Mvg, Wim

Helpers,

Ik heb de file zo aangepast dat hij bij het openen gelijk de invoegtoepassing op de balk zet.
In iedergeval bij mij werkt het bij mij en ik gebruik Excel 2007.

Dat is een handeling minder.

Mvg, Wim

Bijlagen

Vakantierooster

Hallo Wim,

Ik zou het op die mannier niet doen, reden als je niet eerst op invoegtoepassingen klikt, maar eerst naar een ander blad gaan krijg je een foumelding.
Beter is afsluiten met eerste blad geopend, na het opnieuw openen staat het eerst blad weer voor, ga je nu naar het blad "vakantie Planning" dan is invoegtoepassingen ook geplaatst.

Gr Joop

Vakantierooster(OFF:2007)

Hallo...

Vakantierooster(OFF:2007) allleen te gebruiken in OFF:2007.
Als het werklint niet komt zie dan een van mijn vorige antwoorden.

Gr Joop

Bijlagen

Hallo Justes,

Mijn broer had nog een opmerking,als iemand een halve dag gaat snipperen, hoe dit op te lossen.
Als je naar de dokter of ziekenhuis moet deze uren moeten ook ergens verwerkt worden.

Heb je mischien en idee om dit op te lossen of moet er dan met uren gewerkt worden?
Zo zie je maar je begint ergens aan en er komt steeds wat bij.

Zelf heb ik voor hem een knop bij gemaakt in de macro voor Cursus.

Met vriendelijke groet,
Wim

Vakantierooster

Hallo ...

Ik vind het genoeg zo.

Gr Joop

vakantierooster in excel

Goede morgen,

ik ben op zoek naar een excel schema voor de vakantie dagen.
Ik heb het vakantierooster 2008 bekijken en in principe is deze goed. Alleen kan ik hem niet aanpassen, omdat deze alleen read-only is.
Bij ons gaat het alleen om vrije dagen / halve dagen.
Verder wil ik graag het aantal restdagen uit het verleden jaar, het aantal dagen per jaar en het resterende aantal vakantie dagen zien.

Is zoiets mogelijk?

Hoor graag van jullie

Groetjes
Yvonne

Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers en de oorspronkelijke vragensteller. Tevens stamt deze vraag uit 2008 is dus niet zinvol om daar nog op te reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan