Vakken niet meer recht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi apellsientje925,
Als je in de code gaat speuren, zie je ergens staan:
HTML:
...
<div id="content_center_top_orange"></div>
<div id="content_center_mid"><strong>Log in om een reactie te plaatsen.</strong></div>
<div class="content_center_bot"></div>
<div class="clearB"><!-- bodempje leggen --></div>
</div>
<div id="content_center_bot"></div>
</div>
<div class="content_right">
<div id="content_right_top_purple">
...
Het "bodempje leggen" doet ie ook: daarom komt het log-in blokje onderaan in een blauwe achtergrond.
Als je het log-in blokje en het twitter-blokje in de lege kolom ernaast wilt hebben, moet je in elk geval die hele div met class="clearB" er op dat punt uit halen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hoi apellsientje,
  1. Wat betekent "clear" ook al weer? *)
  2. Wat denk je dat er gaat gebeuren als je de {clear:both;} naar vlak boven de <div class="content_right"> gaat verhuizen?
  3. En wat zegt de proef op de som? **) ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ja, ik weet dat een clear: both; de float cleard, maar ik snap niet waar ik het neer moet zetten!

Je moet de float van de middenkolom niet clearen (met clearen kom je er juist onder terecht!), en de clear-div dus niet ergens anders neerzetten, maar alleen de clear-div weghalen (en ik geloof ook de </div> daar vlak voor). De volgende kolom is via:
Code:
.content_right {
   float:right;
   ... enz.
   }
namelijk ook een float; en als de breedte het toestaat, komen floats gewoon gezellig naast elkaar drijven. :)
Pas onder de <div class="content_right"> ... </div> kan een clear komen, als je daaronder nog iets hebt wat over de volle breedte moet komen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Inmiddels andere layout, het werkt nu en in denk dat ik al weet wat ik fout deed. Maar bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan