Valid HTML

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymond88

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2010
Berichten
287
Ben nu al een tijdje bezig met HTML/ CSS/ PHP. Nu wil ik mijn HTML valid hebben. Kom er echter achter dat ik bijv. ampersands van mijn eigengemaakte CMS niet omzet naar &amp;, en dan is het dus niet valid. Ik vraag me af, hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik gebruik verder wel <div> en <h1> e.d., dus htmlspecialchars() is volgens mij geen optie.

Kan iemand me zeggen hoe ik dit het meest efficiënt oplossen kan, en waar nog meer op te letten met betrekking tot HTML validatie en het dingen schrijven naar de database?

Thanks.
 
"dus htmlspecialchars() is volgens mij geen optie."

Heb je het al geprobeerd?
 
Yup, maar aangezien ik ook <div id="blabla" en dergelijke gebruik was dit niet een heel goede optie. Het is voor een eigengemaakt CMS, met verschillende formulieren. Bij de een heb ik dan bijv. de mogelijkheid om eigen opmaak te geven. Voor mij is het nog even vissen naar de juiste methodes, dat is waarom ik het hier even vraag. Hoop dat ik mijn situatie goed genoeg uitgelegd heb ;)
 
Als je gebruikers zelf hun HTML tikken dan zullen ze ook zelf hun characters moeten escapen, zit weinig anders op (het script weet niet wat letterlijk moet en wat een code is)

Als jij de code genereert, dan zou je moeten weten welke dingen escapet moeten worden en welke niet...

Hoe werkt je CMS?
 
Je zou met een regex wel kunnen checken of het een element is of niet.
 
Het is een eigengemaakt CMS. Als ik even goed nadenk, gebruik ik alleen bij textareas de tekens < > " en ' voor opmaak van HTML. Verder kan eigenlijk alles escaped worden denk ik zo. htmlentities heb ik hierbij niet nodig denk ik, om echt letterlijk elk teken wat ook een html karakter heeft om te zetten..

Nog een probleempje bij textareas; binnen het CMS kan je ingevoerd spul aan gaan passen. Hier zijn dus textareas, daar wil ik dan het ingevoerde spul in zetten. Dat gaat bijv. zo:

HTML:
<textarea><p>Hallo leuke paragraaf hier</p></textarea>

Dit vindt 'ie echter geen valid. Wat doe ik daar fout?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan