• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie: 2e keuzelijst afhankelijk van 1e keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostrobben

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2003
Ik heb al aardig wat gezocht in de reeds bestaande vragen/oplossingen, maar heb toch maar besloten er een eigen topic van te maken teneinde iemand wellicht in mijn "probleembestand" kan kijken/aanpassen:

Op blad 1 staan 2 kolommen. Aan de cellen in kolom 1 (hoofdgroepen) hangt een gevalideerde lijst, die staat op blad 2.
Na de keuze in kolom 1, dient in kolom 2 de juiste keuzelijst (subgroepen) getoond te worden die bij de hoofdgroep hoort. Deze subgroepen staan ook als zodanig in blad 2, waarbij elke subgroeplijst al een naam heeft gekregen van mij.

Zou iemand mij hiermee op weg kunnen helpen?
Alvast hartelijk dank!

Bijlagen

Hallo,

Waarschijnlijk heb je aan bijgaand file wel iets. Deze heb ik overigens via dit forum ooit ontvangen.
bekijk het maar eens goed.

Suc6!

met vriendelijke groet,
Gesus

Bijlagen

Ik weet wel iets van Excel maar dit is te moeilijk voor mij.
Ik denk dat je het moet zoeken in matrix formules

groeten Marcel

Hallo, Hoogteijling,

Dat kan ik mij wel voorstellen. het heeft bij mij ook even geduurd, voordat ik hem 1) werkend kreeg en 2) hem begreep.
Maar door dit op deze manier te doen, hoef je in het file nooit meer iets aan te passen.

:-)

Groet gesus

Heren, alvast dank voor jullie bijdrage(n). Ik ga er zsm mee aan de slag.

Joost

Beste Rob,
dat komt een heel eind in de richting. Echter moeten mijn keuzelijsten op een ander tabblad komen te staan.
Kun je me daar wellicht nog een richting geven?

Of kijk eens naar deze link, hier geeft vanmorgen Jan Karel Pietersen een komplete link met omschrijving hoe je dit kunt doen.

Beste heren,
allen bedankt voor jullie bijdrage. Mijn eindresultaat heb ik uiteindelijk iets anders opgezet, maar jullie bijdragen hebben er wel gedeeltijk aan bijgedragen.

Nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan