• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie activeren (VBA?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lievedonne

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Berichten
60
Beste,

Cobbe heeft mij afgelopen dagen goed geholpen en ik zit tegen de definitieve oplossing aan te hikken.
Via VBA kopieer ik een regel met daarin een ook een cel met validatie (gebaseerd op een prachtige verschuiving-formule van Ronancario!)
echter als ik de bewuste cel aanspreek en een beginletter invul (daarna hoor ik de opties te krijgen vaneen aantal namen met dezelfde beginletter) werkt de validatie niet. Pas als ik de validatie in de cel open, en daarna nogmaals probeer, werkt het naar behoren. Ik moet dus in de VBA iets maken dat er voor zorgt dat de validatie wordt geactiveerd nadat de cel is gekopieerd,
het gaat in de bijlage om tabblad invoer en de validatie wordt gegenereerd vanuit het tabblad client.

Weet iemand welke VBA regel nodig is om dit laatste stukje werkend te krijgen? Bekijk bijlage urenverantwoording 2.5 (helpmij) (2).zip
 
Beste,

nog het een en ander uitgeprobeerd: de vraag komt eenvoudig neer op hoe de validatie in een gekopieerde cel te activeren op het moment dat ik het werkblad open:
al geprobeerd:

Private Sub Workbook_Open()
If ActiveSheet.Name = "Invoer" Then
ValiderenInvoer
End If
End Sub

Hulp is zeer welkom want ik zit een beetje vast....
 
Validatie hoef je nooit te activeren, want het is een eigenschap van een cel.
 
Beste SNB,
Zoals je in de bijlage ziet, werkt de validatie in de kolom 'client' niet als je bestand opnieuw opent. Pas als je in de cel gaat staan en gegevensvalidatie opent en op 'ok'drukt, geeft íe weer de pulldown lijst. Daarna blijft het goed gaan. Dus alleen als je het bestand opent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan