• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie Excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoevuh

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2010
Dag allen,

ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe ik een validatie kan maken om bepaalde keuzes te beperken.

Ik wil op basis van een functie in kolom A zorgen dat ik een beperkt aantal subfuncties krijg. Bij het aangeven van een bezetting dat ik met zoeken de juiste ventilatie eis krijg.

Nu krijg ik het niet voor elkaar om mijn gegevens validatie aan elkaar te koppelen, en om de juiste zoekfuncties te vinden.

Graag jullie hulp!

Groeten Verhoevuh

Bijlagen

Laatst bewerkt:
En wat zou je dan bij wat willen hebben? Misschien het voorbeeld aanpassen en met kleuren aangeven wat bij wat moet?

Mvg.

Als het kan wil ik de functie en sub functie kunnen koppelen.
Dus op basis van functie ik enkel de bijbehorende sub functies kan selecteren.
Heb al wel iets gevonden over =indirect alleen hoe dat werkt krijg ik niet uitgevogeld, weet dus ook niet of het hetgeen is wat ik nodig heb.

Heb nu de functies met sub functies gekoppeld door middel van kleuren.
Hoop dat het het zo wat duidelijk maakt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
verhoevuh,

In het bijgevoegd progje zit de oplossing.

Kijk bij cel B4 en B5 maar eens onder validatie.
Type vervolgens maar eens in het vakje links van de formule regel waar B4 staat "Logies" in.

Via Invoegen > Naam > Definieren kun je ze allemaal zien, en hoe ze gedefinieerd zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor die oplossing in ieder geval.
Nu mijn 2e vraag nog..:confused:

Hoe kan ik op basis van mijn validaties ervoor zorgen dat hij automatisch de juist bezetting kiest.
Met vert.zoeken kom ik er niet helemaal ik wil namelijk laten zoeken op meerdere rijen.
Zoals jullie waarschijnlijk al wel merken ben ik nog niet erg handig met excel..:d

Bijlagen

Ik begrijp niet zo goed wat je precies wilt, maar ik heb in ieder geval je vert.zoeken formule aangepast. Mocht dit niet zijn wat je bedoelt of zoekt laat het dan weten.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan