• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie gedeelte tekst niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis1724

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2006
Hallo,

Is het mogelijk om de cijfers tussen haakjes in de validatielijst te laten verdwijnen (onzichtbaar maken)? Dus in de validatie lijst moet ie wel te zien zijn maar op de sheet niet.

Zie bestandje.

Groetjes

Bijlagen

Beste dennis1724 ;)

Heb het met een hulpcel gedaan.
In Cel F1 zoekt u in de validatielijst en in cel F7 ziet u het resultaat.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Danny,

Dit is eigenlijk niet wat ik bedoel, wat nu in f7 staat kan dit ook in f1 dus op de plaats van de lijst?

Groetjes Dennis

Beste dennis1724 ;)

Tenzij iemand een formule kan plakken in de validatielijst, bij mij lukt het alvast niet.

Heb de namen in het naamvak namen genoemd.
Dus de formule die dan moet geplakt worden in de gegevensvalidatie is de volgende:

=RECHTS(namen;LENGTE(namen)-VIND.ALLES(" ";namen)-2)

Maar deze lukt niet.

Misschien dat iemand anders een idee heeft.

Afwachten dus.

Groetjes danny. :thumb:

Leg eerst maar eens de zin van deze exercitie uit: validaren aan de hand van een lijst die niet de gegevens bevat die in de te valideren cel terecht mogen komen. Wat was ook alweer het doel, de funktie van valideren ?

De rede waarom is omdat het niet mooi is die haakjes met nummers voor de namen

De andere cellen moeten naar aanleiding van de cel waarin gevalideerd wordt verticaal gaan zoeken op een ander tablad. Het is mij wel gelukt om ze niet zichtbaar te krijgen via een macro deze zet de cijfers op lettergrote 1 en in de kleur wit maar dan moet het bestand na iedere bewerking of berekenig laden. Is hier ook een andere / betere oplossing voor?

Waarom maak je dan geen validatielijst zonder die haakjes ?

PS. Je hebt overigens mijn laatste vraag niet beantwoord.
En een reden eindigt immer op een n.

De rede waarom is omdat het niet mooi is die haakjes met nummers voor de namen

De andere cellen moeten naar aanleiding van de cel waarin gevalideerd wordt verticaal gaan zoeken op een ander tablad. Het is mij wel gelukt om ze niet zichtbaar te krijgen via een macro deze zet de cijfers op lettergrote 1 en in de kleur wit maar dan moet het bestand na iedere bewerking of berekenig laden. Is hier ook een andere / betere oplossing voor?

Je wil dat we helpen ? ;) Je hebt ondertussen ook al een niet functionele oplossing , waarom hou je deze achter de hand :confused: Moeten we ook terug de vogels uit de lucht plukken of post je jouw verkregen oplossing, zodat we verder met je mee kunnen denken .Ik zie niet direct in waarom iets wegsteken en dan gebruiken voor vertikaal zoeken , dan kan je evengoed een hulp kolom gebruiken die je hidden zet , voor het vert.zoeken gebruik je dan =VERT.ZOEKEN (A1&B1; .........)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan