• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie Gironummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiderman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Goede avond,

Weet iemand of op een gironummer ook een validatie mogelijk is, net zoals bij een Bankrekening nummer (11 proef).

Voor bankrekening heb ik de VBA code wel kunnen vinden, maar voor giro, kan ik tot op heden niets vinden.

Gironummers zijn niet zelf validerend.
Interpay checkt het gironummer met de naam van de rekeninghouder...

Ben je toevallig met een CLIEOP bestand bezig?

Hoi richard1970,

Bedankt voor je antwoord. Helaas zal de NaamNummerControle waarschijnlijk niet gaan werken. Deze zal wel via een online check met de giro lopen, en om dit process te automatiseren is behoorlijk lastig.

Gironummers zijn een opvolgend nummer, dus niet met de proef van elf, of iets soortgelijks.

Hierdoor zijn deze niet via een scriptje oid te berekenen!

Re gironummer en clieop

Beste Drop,

je vraagt of de vragensteller met een Clieop bezig is, nu ben ik al een tijdje opzoek cq bezig om een clieop3 bestand te maken heb je daarvan een opzet cq code?

Alvast bedankt Willem

re clieop

Beste Rob,

heel erg bedankt voor de info maar die had ik al.
Als wij bestanden via Equens verzenden wordt een clieop door programmatuur aangemaakt maar als wij spellen met de hand willen incasseren doen wij dat nu nog via officenet (daarin kun je excel bestanden inlezen die dan door Officenet geconverteerd worden naar Clieop) van de ABN AMRO. En officenet gaat bij ons van het systeem dus moeten wij een alternatief zien te vinden. Ik heb clieoptra ook al geprobeerd alleen kan ik daar niet onze Excel bestanden in importeren.

Maar ik zoek verder nogmaals bedankt.

Willem

Hallo,

als je handig bent met vba heb ik een active-x control geschreven dat CLIEOP bestanden schrijft. Je hoeft in je script alleen alle eigenschappen (bankrekeningnummer, naam, datum, etc) van de control in te stellen. Het werkt goed, alleen als je je vba script in de vba debugger draait, crasht deze. Ik heb geen idee waarom. Mocht je interesse hebben, dan kan ik hem je wel eens sturen. Hij kan tot nu toe alleen incassobatches schrijven overigens

Re Clieop

Hallo Rob,

bedankt voor je antwoord. Ik heb inderdaad wel interesse in je active-x control. Zal dan verder met VBA stoeien om het aan de praat te krijgen.

alvast bedankt Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan