• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

Ik ben aan het proberen een overzicht te maken van bankgegevens, en ik heb nu een vraag over gegevensvalidatie.

In de bijlage in tabblad Gegevens zou ik in kolom D gebruik willen maken van Gegevensvalidatie. In cel D16 zie ik nu alleen de reknrs. die ik in het tabblad RekNrs. heb aangemaakt.
Wat ik zou willen zien is het volgende in bijvoorbeeld cel D16: bij het klikken op het pijltje rechts bv. 2001 Kruisposten. Als ik dit dan selecteer zou in cel D16 alleen maar het nummer 2001 moeten komen staan.

Is dit mogelijk ? Of moet er helemaal een andere manier gebruikt worden. Helaas kom ik er zelf niet uit.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr.
Eric

Bijlagen

Niet te begrijpen wat je nu echt wil.
Datgene wat je uitlegt in je vraag is gebruik maken van de Autofilter en heeft niets te maken met validatie.
Als je daar 2001 kiest krijg je toch maar enkel die lijnen die 2001 bevatten in kolom D in beeld.

Ik krijg een security alert als ik je bestand wilt openen.
Deze ga ik dus niet openen :(
Als je een nieuw bestand zonder security alert plaats wil ik er wel even naar kijken.

Je hebt een slecht bestand,
ik krijg de volgende melding:

Bijlagen

• Errorrrr.jpg
    Errorrrr.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 49
Dit is voor mij abacadabra.

Wat betekent security alert ?

Ik heb gewoon het excelbestand op mijn bureaublad gezet en daarna als bijlage toegevoegd via deze site.
Wat kan ik nu doen ?

Sorry.

Eric

Beste Cobbe,

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
Het tabblad Gegevens gebruik ik om nieuwe gegevens in te vullen. In kolom D wil ik een getal typen (op basis van tabblad RekNrs). Bv. 2001, maar omdat de lijst in RekNrs. heel groot gaat worden weet ik niet welk nummer ik in D moet ingeven. Daarom zou het goed zijn als ik achter de nummers ook de omschrijving zie staan als ik deze via validatie opvraag. Maar uiteindelijk heb ik in kolom D alleen het nummer nodig en dan komt in kolom E de omschrijving te staan omdat ik hierin de functie Vert.zoeken gebruik.

Gr.
Eric

Een security alert is een waarschuwing dat het bestand een virus kan bevatten.

In kolom D wil ik een getal typen ... Bv. 2001, .......weet ik niet welk nummer ik in D moet ingeven.

Weet je nu wel of weet je nu niet wat je in D wilt typen?

Ik begrijp je dus niet helemaal.

Ik zet de vraag maar op opgelost, want ik kan mijn probleem blijkbaar niet goed duidelijk overbrengen. Gegevensvaliditatie gebruikte ik zelf al..........
Helaas.

Toch allemaal bedankt.

Gr.
Eric

Draait het anders een om:
Zoek op de omschrijving en via vert.zoeken plaats je het nr erbij

Cobbe en Koster,

Allebei zeer bedankt. Dit zijn alle twee de juiste oplossing voor mijn probleem.

Ook alle anderen bedankt.

Gr.
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan