• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

validatie in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter regf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

regf

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2009
hoi 2 vraagjes.
ik kan ze niet vinden, misschien wel door de verkeerde woorden in de zoekopdracht dus post ik het hier.
1 ik wil in excel dat als een bepaalde cel niet ingevuld is deze de verdere bewerking blokkeerd en dus de gebruiken gedwongen wordt een bepaalde cel in te vullen met gegevens.
2 ik wil dat het bestand d.m.v een macro doorstuurt, (ik weet al hoe dat moet) maar dat dat alleen kan als alle velden ingevuld zijn.
ik neem aan dat we over een macro spreken.
jullie hulp is welkom

Waarom maak je dan geen gebruik van een userform?

beste Spaarie,

een userform maken gaat wel maar om het in VBA te laten werken gaat boven mijn pet.
andere optie?

Plaats eens een voorbeeld xls bestand , dan wordt het nog duidelijker

Je bedoel toch eerst alle invul velden na gaan of er iets in staat, dit is mijn inbreng

Naambereik van de invul velden gemaakt, dan de macro achter knop laten werken deze zal stoppen als het invulvak leeg is.

Bijlagen

Of met een userform (knop gegevens invoeren)...
Heb de velden (nog) niet verplicht gemaakt zodat je kan rommelen (en misschien zelf wel achter kan komen), daarom is ook de knop "alles wissen" inactief.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedankt 2 hele mooi oplossingen.
ik kies voor optie JeanPaul, is net wat makkelijker en kan ik zelf ook wat aanpassen.
vraagje JeanPaul, ik wil met dezelfde knop ook gaan versturen, ik krijg echter de opdracht om te verzenden, (die ik al heb) niet achter de eerste opdracht die het invullen controleert, vraag 1 kan die opdracht er wel achter, vraag 2 zo nee wat is dan de mogelijkheid, (ik wil de opdracht alleen verzenden als het ook allemaal is ingevuld), zo ja waar plaats ik die opdracht dan?

Spaarie, ook bedankt ziet er goed uit, ik bewaar je input wellicht dat ik daar later nog eens handig gebruik van kan maken.

Reg

In de van jou werkende macro plaats je mijn macro voor die van jou .
De eerste regel wordt dan invultest, wanneer alle voorwaarden vervult zijn loopt de macro verder naar jou macro.

Jean Paul,

het werkt, heb nog wat aangepast en het doet precies wat ik wilde bedankt voor de moeite, ik zet het op opgelost.

Spaarie, ook bedankt, ik gooi het bestand zeker niet weg, weer wat geleerd en wellicht in de toekomst bruikbaar,

Reg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan