Validatie invoer in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

anderrijk

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hoi,

Ik probeer aan de hand van een validatie tot een goede invoer te komen.
Zodra ik gegevens toevoeg in de tabel "Invoerblad", zou ik graag willen zien, dat zodra er een regel toegevoegd wordt het vakje medewerker overeenkomt met de medewerker die het invoert. (bijvoorbeeld, het moet niet voor medewerker A mogelijk zijn, om aan te geven dat hij zaken invoert onder de medewerker met de naam B). Deze controle zou in mijn ogen moeten lopen via de validatie op het invoerveld medewerker. (onder access dus "tabeleigenschappen" en dan "validatieregel". Deze wil ik gelijk stellen aan de functie fmedewerker_kpl()

De functie fMedewerker_kpl() ziet er zo uit:

Function fMedewerker_kpl() As String
On Error GoTo Err_fMedewerker_kpl

fMedewerker_kpl = Nz(DLookup("Kostenplaats", "qryMedewerker", "Loginnaam = '" & fInitialen() & "'"))

Exit_fMedewerker_kpl:
Exit Function

Err_fMedewerker_kpl:
MsgBox Err & ", " & Error$
Resume Exit_fMedewerker_kpl

End Function

Enig probleem is dat als ik (=)fMedewerker_kpl() invoer, dat ik de volgende foutmelding krijg: "de validatie-expressie of standaardwaarde voor [medewerker] bevat de onbekende functie fMedewerker_kpl().

Ter vergelijking in een query lukt het me wel om deze functie aan te roepen (bijvoorbeeld:

SELECT *
FROM Invoerblad
WHERE medewerker=fMedewerker_kpl();

Kan iemand mij hiermee helpen?

Voor de duidelijkheid, ik ben dus niet via een formulier bezig, maar via een tabel.

Alvast bedankt!

Je kan voor ieder veld in je tabel aangeven dat deze moet voldoen aan een waarde uit een andere tabel m.b.v. je lookup settings. Kijk in je tabel design en dan het tabje lookup.

Als je verder bound forms gebruikt kan je nog in je OnChange event van je textbox je controle code, in jouw geval die functie, neerzetten.

Als je geen bound forms gebruikt kan je hetzelfde doen je hebt echter niet het probleem dat je record per ongeluk wordt gesaved als je voorbij het laatste control tabbed.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan