• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Ik wil een mogelijkheid in mijn lijst ‘kies u product’ maken dat als het product niet in het lijst voorkomt toch een product kunnen schrijven.

Bijv je kiest ander en een andere tekst kunnen invullen (BV Appel).

Zie bijlage

Mv/Gr.

Bijlagen

Hallo,

Zet op de vervolgbladen van valideren de "vinkjes" uit en dan lukt het wel.

Gr Japtoel

Kan het niet zo zijn dat alleen bij bepaalde tekst “anders” het mogelijk is om een andere tekst in te vullen?

En dat het productlijst wordt automatische geüpdate met het nieuwe woord?

Mv/Gr.

Mooi, precies wat ik opzoek ben.

Een stapje verder.
Is het mogelijk om het productlijst in een andere Excel bestand (database producten) te zetten en in een andere Excel bestand (kies u product) uit het lijst kunnen kiezen.

Bijv. database producten Excel bestand staat in C:/documenten

En het validatie lijst kies u product staat in D:/producten op de zelfde PC of via interne netwerk (ander PC).

En het Excel bestand ( kies u product) kunnen gekopieerd en plakken op andere locatie en behoud zijn link en/of link maken d.m.v een knop “verbinding maken met database” .
De database producten blijf wel op het zelfde locatie staan.

Mv/Gr

Even een update,

Ik heb op Internet een paar code gevonden maar ik weet niet hoe ik ze moet interpreteren.

Kan iemand me verder helpen?

Zie bijlagen

Mv/Gr

Bijlagen

Nog iets gevonden op internet

Met deze twee Excel bestanden lukt het wel bestanden binnen te halen vanuit een andere Excel bestand.

Kan iemand uit deze codes een simpele code maken wat begrijpelijks is.

Simpel, ik wil vanuit een bestand ‘kies u product’ gegeven binnen halen uit een Excel bestand ‘database’. Gewoon 1 op 1 updaten wat in de ene bestand staat moet gekopieerd worden naar de andere liefst automatisch of met een knop.

Mv/Gr

Bijlagen

Even een aanpassing

Ik heb bijna alles geprobeerd om de productielijst te verplaatsen naar sheet2 maar dat lukt mij niet.

Kan iemand me verder helpen?
Het invoegen van nieuwe tekst dient wel blijven werken maar nu in sheet2.

Zie bijlage

Mv/Gr

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan