• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie met eigen functie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik probeerde met:

=Module1!RekeningNummerOK(A2)

en kreeg als melding dat je voor gegevensvalidatie niet naar andere sheets of werkboeken kunt verwijzen.
Dus lijkt hte me ook logisch dat je niet naar de modules kunt verwijzen.
Iets voor Excel 2010?
ik heb iets analoogs getest:

=Module1.ValidRR10(A6)
Evenmin met succes.

Ik denk dat je in dit geval van validatie, en als je dan toch VBA gebruikt, beter de validatie van Excel geheel vergeet, en alles doet via VBA: valideren via de Change gebeurtenis van de worksheet.
Heeft als extra voordeel dat je de validatie niet kunt kwijtspelen doordat bvb waarden vanuit andere cellen (zonder validatie) geplakt worden, en dat je meer mogelijkheden hebt om aangepaste foutmeldingen te programmeren.

Inderdaad weinig documentatie over gebruik van formules bij validatie. Idem voor bvb. voorwaardelijke opmaak.Bij dat laatste kan je wel inspiratie zoeken in Excel Vista en achter de schermen gaan kijken wat de formule is om duplicaten en andere interessante zaken te markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan