• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatie op Som

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esducsafe

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Is het mogelijk om een Validatie toe te passen op uitkomst Som (B10:B15), dus B16 vergelijken met A16 als in B10 enzovoort een waarde wordt gewijzigd? De Cellen B10 - B15 zijn al voorzien van een invoer validatie. Tot nu toe geen (Excel ) oplossing kunnen vinden. Wie weet raad?
Met vriendelijke groet.
Esko

Bijlagen

Esko,

Valideren controleert de invoer in een cel, dus niet een uitkomst van een formule. Waarom werk je niet met voorwaardelijke opmaak, die je cel rood kleurt als het resultaat onjuist is? Anders zou je ook kunnen werken met een naastliggende cel.

Hallo Esko,

Voor zover mij bekend kun je slechts één validatie regel per cel toepassen. Wil je toch een signalering, dan zou je eventueel voorwaardelijke opmaak kiezen kiezen voor de cellen A16 en/of B16.

Esko,

Valideren controleert de invoer in een cel, dus niet een uitkomst van een formule. Waarom werk je niet met voorwaardelijke opmaak, die je cel rood kleurt als het resultaat onjuist is? Anders zou je ook kunnen werken met een naastliggende cel.

Beste Rob,
Dank voor je snelle reactie. Wat ik wil is een controle bericht op het scherm tonen als de ingegeven totaal waarde B10:B15 groter is dan waarde in A17. Je opmerking over naastliggende cel is mij niet duidelijk. Kun je dit, als ik hiermee mijn resultaat krijg, toelichten? Alvast dank.
Esko

Esko,

In bijgaand bestand zowel voorwaardelijke opmaak als een naastliggende cel gebruikt.

Bijlagen

Esko,

In bijgaand bestand zowel voorwaardelijke opmaak als een naastliggende cel gebruikt.

Beste Rob,
Jouw oplossing is niet precies wat ik wil, omdat op het werkblad geen ruimte beschikbaar is om het bericht, zoals in de cel formule is vastgelegd, te tonen. Het moet dus een popup bericht zijn.
Esko

Van Jan Karel Pieterse heb ik onderstaande VBA code ontvangen. Zijn oplossing beantwoord mijn vraag nog beter.
Allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Met vriendelijke groet.
Esko

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("A: D")) Is Nothing Then Exit Sub
If Range("E" & Target.Row).Value > Range("G" & Target.Row).Value Then
MsgBox "Totaal is hoger dan " & Range("G" & Target.Row).Value, vbExclamation + vbOKOnly
End If
End Sub

http://www.jkp-ads.com/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan