• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validatieberichten (pop-up) in Excel op vaste positie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esducsafe

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
185
Voor het kiezen van de maand heb ik via Data - Validatie een "lijst" en een "invoerbericht" gemaakt. Deze toepassing gebruik ik al een paar jaar en werkt prima.
Door de validatielijst te verbergen en het werkblad te beveiligen kan de gebruiker alleen naar het keuze vak (kies uit de tabel) enzovoort.

Maar, omdat op het formulier nog meer validatie invoerberichten staan (nu weggelaten) en deze deels over de teksten staan,wil ik deze invoerberichten graag op een vaste positie op het formulier tonen.
De huidige oplossing het verslepen van het invoerbericht werkt alleen als het werkblad niet wordt afgesloten. Wie weet hoe je dit kan oplossen? Met een VBA opdracht wellicht?

Graag hoor ik of iemand de oplossing weet.
Alvast bedankt.
Esko
 

Bijlagen

  • Invoerbericht validatie Excel VBA .xls
    46 KB · Weergaven: 55
Volgens mij kan je geen invoerberichten van datavalidatie op een andere plek opslaan.
Ik zou gewoon tekstvelden of eventueel userforms gebruiken die de informatie toont als een bepaalde cel is geselecteerd.
De tekstvelden kan je plaatsen waar je maar wilt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
wordt vervolgd

Beste Roncancio,
Bedankt voor je reactie.
Vandaag nog wat uurtjes aan de door mijn gezochte oplossing gewerkt.
Het lijkt erop, dat er toch iets op wat ik zou willen kan.
Ik kom hierop nog terug, zodra het goed werkt.
groet
Esko
 
Een beetje voor de inspiratie met comboboxen die zich verplaatsen als je in een bepaalde cel klikt .
 

Bijlagen

  • InvoerberichtvalidatieExcelVBA(1).xls
    58,5 KB · Weergaven: 62
Eigen oplossing Validatie Pop-Up

Beste Daniël en Roncancio,
Hierbij mijn oplossing op mijn vraag.
groet
Esko
 

Bijlagen

  • Invoerbericht validatie Excel VBA bewerkt Esducsafe.xls
    54 KB · Weergaven: 114
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan