• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ValidatieLijst uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost.van.Steeg

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2006
Ik heb een lijst gemaakt van cellen bv A1 t/m A100, nu blijkt dat ik mijn lijst wegens meer data langer moet maken, bv 150. Weet iemand hoe ik die lijst kan uitbreiden terwijl ik de orginele naam behoud ?

BVD Joost.

Maak van het bereik een dynamisch bereik door in het vak "Verwijst naar :" van de naam
bepaling hiernagenoemde formule (weliswaar aangepast aan jou situatie) in te brengen :
Code:
=VERSCHUIVING($A$1;0;0;AANTALARG($A:$A);1)
.
Uw bereik zal zich dan automatisch aanpassen aan de lengte van je lijst.

GiMe

Ah, das inderdaad een mooie oplossing. Maar geeft in mijn geval 2 "problemen":

Ten eerste, wordt de naam niet behouden, en er zijn nogal wat cellen die verwijzen naar de lijst.

Ten tweede bestaat de lijst uit verwijzingen: =B12, =B13 etc. Dit zorgt ervoor dat alle cellen met een verwijzing worden opgenomen in de selectielijst, ongeacht of de laatste 10 leeg zijn of niet.

Dus als er nog een andere mogelijkheid is, dan hoor ik het graag, maar jou oplossing volstaat in principe ook wel. Dank hier voor !

De "Naam" van het bereik wijzigt niet bij het uitbreiden van de lijst.
Het is inderdaad zo dat indien de cel leeg is door een fomule of verwijzing die plaats wordt gereserveerd voor het bereik.

GiMe

Nee, dat begrijp ik. Maar ik wil graag mijn huidige lijstnaam houden. Maar die moet ik in dit geval allemaal wel allemaal vervangen door de door jou gegeven code. Waar ik inmiddels hard mee bezig ben, dus bij deze zal ik mijn vraag als opgelost aanvinken.

Nogmaals bedankt

Wat ik vaak doe is het gebied een naam geven.
Als het groter moet worden dan voeg ik er rijen tussenin toe. Dan blijft de naam het hele bereik aanduiden. Hoef je alleen nog maar de zaak weer in de juiste volgorde te zetten.

Zelfde als met SOM()
Ik zet standaard een lege regel onder een rij getallen en dan de SOM() functie inclusief die lege regel. Moet de lijst langer dan voeg ik boven de lege regel rijen toe.

Dank je Palmpje, wist niet dat dat ook een mogelijkheid was.
Helaas heb ik op dezelfde rijen als waar de lijst staat ook een formulier staan met afwijkende opmaak, dus helaas biedt het in mijn geval geen oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan