Validatieregel numeriek invoeren in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bsrkberend

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2014
Goedenavond,

Kan iemand mij helpen met het volgende?; In tabel X, veld korting, gegevenstype numeriek, is weergegeven in percentage. De bedoeling is dat alleen de kortingspercentages mogen worden ingevoerd. De validatieregel heb ik ingesteld op "20" Or "30" Or "40" Or "50". Ik krijg de volgende melding: "De regels voor gegevensintegriteit zijn gewijzigd. Bestaande gegevens zijn mogelijk strijdig met de nieuwe regels". Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Je geeft te weinig informatie. De notatie boeit namelijk niet, die bepaalt alleen hoe het veld er uit ziet, niet wat er in mag of staat. Daarvoor is de eigenschap <Veldlengte> veel belangrijker.

Tweede poging. In tabel Order, veld korting staan de kortingspercentages vermeld (20%, 30%, 40% en 50%). Nu kan er ook een korting van bijvoorbeeld 60% of 65% worden ingevoerd, dat moet niet. Het veld Korting mag alleen de waarden 20%, 30%, 40% en 50% bevatten. Dus bij het invoeren van de korting kan alleen de bovenstaande % worden ingevoerd.
Hoop dat het nu iets duidelijker is.

Net zo duidelijk als je eerste poging :). De vraag was (in ieder geval voor mij) hardstikke duidelijk. We weten nu nog steeds niet wat je hebt ingesteld bij <Veldlengte>. En daar ligt het antwoord...

Dat zou goed moeten zijn. Nu nog even uitleggen waarom je in de standaardwaarden dit hebt neergezet:
De validatieregel heb ik ingesteld op "20" Or "30" Or "40" Or "50".
Dit is namelijk fout op een stevig aantal punten :). Om te beginnen: getallen zijn geen tekst dus je mag de validatie nooit als tekst invoeren. En dan ga ik er even van uit dat je het ook letterlijk zo als in het citaat hebt ingevoerd. Tweede punt: 20% voer je niet in als het getal 20, ook al is het veld opgemaakt als percentage. Opmaak doet namelijk helemaal niets, behalve het uiterlijk van het veld veranderen. Het getal 20 is dan ook 2000%, en niet 20%. Dat is het getal 0,2. Je validatieregel zou er dus zo uit moeten zien:
Code:
0,2 Or 0,3 Or 0,4

Laatst bewerkt:
Gelukt! En voor de waarden 2%, 3% en 4%? dat wordt dan '0,02 Or 0,03 Or 0,04'. Ik krijg de melding: "De regels voor gegevensintegriteit zijn gewijzigd. Bestaande gegevens zijn mogelijk strijdig met de nieuwe regels", terwijl ik de kortingen die in de tabel staan heb aangepast.

Als je de validatie aanpast, en daarna de tabel bekijkt, krijg je die vraag altijd. De bestaande gegevens moeten nu namelijk tegen de nieuwe regel worden geëvalueerd. Daar zou je doorheen moeten kunnen klikken als de data in je tabel kloppen.

Als het werkt, dan mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan