• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validation en copy/paste

Status
Niet open voor verdere reacties.

nanjo

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
Ik heb in een werkmap heel kolom B van een validatielijst voorzien. Dit werkt goed zolang je met hier handmatig waarden in invoert. Dit kun je echter omzeilen door copy/paste te gebruiken. Weet iemand hoe je dit onmogelijk maakt? Eventueel dmv een macro? De bedoeling is dat alle gebruikers worden gedwongen om de juiste waarden dmv de validatielijst in te voeren.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Nanjo

Ik weet hoe je knippen, kopiëren en plakken kan afzetten, maar dan staat het wel overal af. Voor de rest zou ik het niet weten.

Wigi

met een validatie lijst kan je toch alleen maar kiezen vanuit de lijst als je de cel selecteert verschijint er vanzelf een pijltje als je daarop klikt krijg je een uitklaplijst met de waarden die je hebt ingevoerd. klik op een van de waarden en die wordt geselecteerd, op deze manier heb je toch altijd de juiste waarde.

groet jack

Laatst bewerkt:
met een validatie lijst kan je toch alleen maar kiezen vanuit de lijst als je de cel selecteert verschijint er vanzelf een pijltje als je daarop klikt krijg je een uitklaplijst met de waarden die je hebt ingevoerd. klik op een van de waarden en die wordt geselecteerd, op deze manier heb je toch altijd de juiste waarde.

groet jack

Jack

zelfs dan nog kan iemand (al dan niet per ongeluk) andere cellen kopiëren en plakken over de andere cellen.

Ik weet hoe je knippen, kopiëren en plakken kan afzetten, maar dan staat het wel overal af. Voor de rest zou ik het niet weten.

Wigi

Als je dat vanuit het excelbestand kunt instellen is het misschien wel een optie, maar het moet dan niet zo zijn dat hetzelfde bestand op een andere pc wel kwetsbaar is....

Nanjo

Als je dat vanuit het excelbestand kunt instellen is het misschien wel een optie, maar het moet dan niet zo zijn dat hetzelfde bestand op een andere pc wel kwetsbaar is....

Nanjo

Dat kan, maar:

- overal: dus ook kopiëren naar kolom D bijvoorbeeld zal niet lukken, ook niet op een ander tabblad
- alle andere geopende Excelbestanden, eender waar in het bestand

Wigi

Dat kan, maar:

- overal: dus ook kopiëren naar kolom D bijvoorbeeld zal niet lukken, ook niet op een ander tabblad
- alle andere geopende Excelbestanden, eender waar in het bestand

Wigi

Ik wil het graag proberen Wigi, vertel eens hoe je dat doet?

Nanjo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan