• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Validation list in andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Varossieau

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
In sommige gevallen wil ik een cel valideren en alleen maar bepaalde waarden laten kiezen.
Dat kan met een list.
Maar deze list wil ik niet in de zelfde sheet hebben staan.
Ik krijg het niet voor elkaar om deze lijst in een andere sheet te plaatsen.
Wie weet raad?

Geef de lijst een naam
Ga naar het sheet waar je wil valideren
Selecteer Valideren => Lijst => Bron = naam van de lijst

Ron

Hoi Henk,

Dit kun je bewerkstelligen door gebruik te maken van naamverwijzingen. Te nemen stappen:

1. Selecteer het gegevens bereik dat je in de validatie wilt opnemen (op je aparte tabblad)
2. Geef de het selectiegebied een naam door via menu invoegen>naam>definieren te kiezen en vervolgens een zelfverzonnen naam op te geven
N.B. deze stap kan versneld woren door de naam direct in te typen in het scherm waar de cel informatie wordt weergegeven.
3. In het veld dat je wilt valideren maak je een verwijzing naar "lijst" en type je bij bron "=<naam van je gegevensgebied>"

Zo moet het lukken.

Succes!

Groet,
Stefan

Doe ik, maar dan noem ik mijn rijtje "lijst"
Dan typ ik in de bron "lijst"
Dan kan ik alleen maar kiezen uit het woord "lijst"
en krijg ik niet de rij van mijn andere tabblad.
Overigens, zodra ik weer validatie open en op de bron klik dan zie ikk dat Excel het gebied selecteerd op het blad van de validatie

Ik doe iets fout.
btw Ik werk in Excel 2000

Ik vermoed dat je het "=" teken vergeten bent.

Bij Bron komt dus te staan "=lijst".

Groet,
Stefan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan