• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren eerste letters

• Onderwerp starter Onderwerp starter mirb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mirb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 jun 2013
Hallo,

In Excel 2007 heb ik een calculatiesheet opgesteld met daarin een dynamische keuzelijst. Daarnaast heb ik er de functie aan toegevoegd zodat bij keuze A er automatisch een waarde in de cel ernaast komt te staan.

Het enige waar ik nu tegen aanloop is dat mijn keuzelijst zo uitgebreid is, dat ik een hulpmiddel probeer te vinden om onnodig scrollen te voorkomen. M.a.w.een formule die ervoor zorgt dat bij het typen van de eerste letter, alleen de gegevens die met de ingegeven letter getoond worden. Ik heb van alles al geprobeerd (incl Combo box) maar tot nu toe heb ik niets gevonden dat werkt.

Wie weet de juiste formule hiervoor? Alvast bedankt!

Volgens mij is het niet mogelijk met een formule. Je zou het kunnen 'Autofilteren' met VBA.
Echter hebben we daar wel een voorbeeldbestandje bij nodig...

Volgens mij is het niet mogelijk met een formule....

Zoek dan maar eens op @Roncancio, is hier wel vaker aan bod geweest (wel moeilijk te vinden trouwens).
Vanaf Excel 2007 moest er wel een stukje Vba code achter om de formule opnieuw te activeren na het opslaan.

@Spaarie, bedankt maar ik zie eerlijk gezegd geen oplossing, alleen dat mijn dropdown menu nu verdwenen is.
@HSV, heb je toevallig een link naar een voorgaande post?

Huh?? Heb je wel macro's ingeschakeld staan?
Dan zie je, als je in de gele cel klikt, een dropdown komen waar je kan typen en deze aangevuld wordt...

Ooops, je hebt gelijk! Maar inderdaad, dat is precies wat ik bedoel. Dus toch een combobox...
Zou je nog kunnen laten weten hoe je deze gecreëerd hebt?

Rechtermuisknop op het tabje 'Blad1' en klik op Programmacode weergeven...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan