• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

valideren en gegeven ophalen uit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
wordt gek
heb het vroeger zelf gemaakt maar kan het nergens terug vinden.
laat staan hoe ik het gemaakt hebt, dus ik zit met mijn handen in mijn haren, en zo veel heb ik ook weer niet.

weet nog ongeveer waar het te vinden is en ongeveer hoe ik het moest maken maar ik kom er gewoon niet uit.

wat wil ik
ik wil 2 keuze's maken ( in een drowdown menu)
en na elke keuze moet achter de keuze 6 positive, en negatieve waarden komen te staan.(dit kunnen later meer of minder worden, maar 6 is nu genoeg.)
Na die 2 keuze's moet alles bij elkaar opgeteld worden.

de waarden die uit het dropdown menu gehaald moeten worden moeten in een volgend tabblad gehaald worden, waar alle gegevens in bewaard worden.
dus in de start tabblad maak je 2 keuze's en daarna worden alle waarden zichtbaar.

weet dat het met validatie en zoeken te maken heeft maar kom er niet meer uit.

kan wel een proefje maken, maar weet niet of het nu heeft. maar als jullie dat willen doe ik het wel.

Zet dat eens in een voorbeeld bestand , dan word het wat duidelijker, en ook wat je wil bereiken.

gegevens bij een keuze zoeken kan met een simpele vert.zoeken formule

voor de gegevensvalidatie geld dat vanaf excel 2007 kun je in gegevensvalidatie ook naar een ander blad verwijzen. alleen het kiezen van het bereik in excel2007 gaat niet zo lekker, dus moet je de zelf intikken blad2!a2:a5

maar als dat niet werkt dan kun je de gegevens die je in de validatie wilt zien in een gedefinieerd naambereik zetten.
en die naam dan aanroepen in je gegevensvalidatie.

dus in jou voorbeeld heb ik beide gebruikt, rechtstreekse celverwijzing naar ander tabblad (heb jou tabelletje verplaatst) en een naambereik.

Bijlagen

Gegevensvalidatie werkt niet met data uit een ander werkblad.

Om dit op te lossen kun je werken met gedefineerde namen.

Excel 2007 => formules => naam bepalen.

Geef je reeks een naam en geef deze naam in in je gegevensvalidatie

Excel 2007 => gegevens => gegevensvalidatie.

Dan gaat het wel gewoon werken.

Probeer het eerst even zelf.

Gaat het je niet lukken, laat het dan gewoon even weten, dan maken we een voorbeeldje.

Roel naar jouw voorbeeld te analizeren. ben ik er goed uitgekomen. bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan