• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren menu, met lege cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelleruben

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een Excel bestand met een validatiemenu erin. de cellen E2 G2 I2 K2 M2 O2 Q2 hebben namen. En de cellen ertussen zijn leeg of bevatten informatie die niet in de lijst moeten komen.

Als ik bij de mogelijkheden kijk bij valideren, zie ik wel "Lege cellen negeren" Maar aan of uitvinken geeft bij mij geen resulaten.
Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is.

Bekijk bijlage Lijst.xls

Een mooie oplossing, maar hoe leest hij nu die regel uit als ik vragen mag?

Via een bereiknaam die verwijst naar Blad2 cellen A2:A8

Okay, dus gewoon een andere bereik opgeven. Maar dit houd in dat ik gewoon een lijst erbij moet maken, wat niet meteen de bedoeling is.
Maar die Validatie kan de witte cellen niet negeren?

En ja bij de validatie staat nu "=provincies" Hoe weet hij dat hij naar Blad2 moet gaan, en naar de juiste bereik.

of bevatten informatie die niet in de lijst moeten komen.
Dit maakt het in mijn ogen onmogelijk om automatisch te laten bepalen wat er wel of niet in de validatielijst opgenomen moet worden.
Zijn het altijd dezelfde cellen die de info bevatten, dan kan je heel simpel op blad2 A2 =Blad1!E2 neer zetten etc.

Het naambereik kan je zelf terug zien, waar hangt een beetje af van de excelversie die je hebt, kijk eens naar "Namen Beheren" of bereiknamen.

Succes,

Ik dacht al dat het niet meteen mogelijk was. Maar met lege cellen gaat het ook niet, viel me op. Ik werk met Excel 2003 SP3, dit is verder niet te veranderen aan gezien het op mijn werk is.

Nee, met lege cellen gaat ook niet.
Wel kan je als de cellen tussen de provincies echt leeg zijn deze formule gebruiken voor het lijstje op blad2.
Code:
voor in A2:
=INDEX(Blad1!$E$2:$Q$2;1;KLEINSTE(ALS(Blad1!$E$2:$Q$2<>"";KOLOM(Blad1!$E$2:$Q$2));RIJ(A1))-4)
Formule afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter (Matrixformule) en doortrekken naar beneden.

Kijk even voor de bereiknamen onder F1 (help)

Succes,

Als je uit gestoeid bent en je hebt geen vragen meer, wil je dan de topic op opgelost / afgehandeld zetten?

Bedankt,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan