• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren met bereik (opgebouwd met VERSCHUIVING) en voorwaarde.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartslife

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Hallo,

Ik heb een validatie gemaakt gekoppeld aan een dynamisch bereik (=VERSCHUIVING...).

Op basis van het voorbeeld in de bijlage heb ik de volgende vraag:

Op basis van de waarde in B1 (Werkblad: Invoer - gevraagd wordt de Chef )
wil ik graag een beperkte keuze hebben in de kolom: A.

Voorbeeld:
Als ik "Chef 1" heb ingevoerd in cel: B1
Dan moeten in de projecten validatielijst de volgende items zichtbaar worden:
46291002
46291005

Wie kan mij hiermee helpen?

Groeten,

Wilco

Bijlagen

Volgens mij bedoel je zoiets.
Dit doe je door in de validatie te werken met =INDIRECT(naam)

Kijk maar even naar het voorbeeldje. Of zoek eens op afhankelijke validatie oid.

Bijlagen

Volgens mij bedoel je zoiets.
Dit doe je door in de validatie te werken met =INDIRECT(naam)

Kijk maar even naar het voorbeeldje. Of zoek eens op afhankelijke validatie oid.

Hoi,

Dit werkt opzichzelf wel. Echter de lijst met projecten worden gekoppeld aan een chef. Het tablad: ProjectenBlad bevatte dus maar één lijst.

Project - omschrijving - norm - chef (van het project).

Kun je daar nog een opzetje voor geven?

Voor de eenvoud laat ik even het if(iserror(formule);""; gedeelte weg, dat is slechts een duplicaat van het tweede deel van de formule.
=INDEX($A$2:$A$20;SMALL(IF($D$2:$D$20=Invoer!$B$1;ROW($A$1:$A$19);"");ROW(A1))))
Rode deel: als D2:D20 gelijk is aan InvoerB1 (dus ofwel "Chef 1" ofwel "Chef 2"), zet dan het getal 1, 2, 3, 4 etc, of anders niets (""). Resultaat: een serie cijfers en "", bijvoorbeeld 1, "", 3, "", "" als in cel Invoer B1 "Chef 1" staat.
Groene deel: neem van de rode reeks cijfers eerst small 1, dan small 2, dan small 3 etc. In dit voorbeeld: 1, 3, al de rest waar "" staat, valt weg.
Roze "Index"deel: kijk in range A2:A20 en neem daaruit de waarde in de eerste cel (A2), dan de derde cel (A4) etc
Belangrijk: de bereiken in het rode deel v/d formule moeten even "groot" zijn, dus als D2:D20 negentien rijen bevat, moet row(A1:A19) ook negentien rijen bevatten. De uitdrukking "row(A1:A19)" is trouwens maar een middel om een getallenreeks 1 tot 19 neer te zetten.
En vooral: ga met de knop "formule evalueren" eens een tiental keer door de ganse formule, dan zie je dit alles zich voor je ogen afwikkelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan