• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren van adressen

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty1a

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Hallo, ik ben nog echt een leek met excel, maar ben aan het oefenen om zo meer te weten te komen over excel.

Nu ben ik bezig met een adressen bestandje op blad 2 (van links naar rechts - bedrijfsnaam volgende kolom adres, dan woonplaats en dan contactpersoon.)
en ik wil deze adressen op blad 1 dmv valideren verkrijgen.
maar ik weet alleen hoe ik bijv alleen de bedrijfnaam kan krijgen, maar hoe krijg ik nu de regel daaronder het juiste adres en daaronder de juiste woonplaats.

Ik hoop dat jllie me een beetje begrijpen.

M.v.g. Marcel

Kijk eens naar de functie vertikaal zoeken. Nadat je je bedrijfsnaam dmv valideren gekozen hebt, kun je met de functie vertikaal zoeken de resterende gegevens er bij zoeken.

Hier kan ik wat mee...

Harstikke bedankt voor de snelle reactie...

Marcel

Ik begrijp de code nu aardig, maar ik heb nog 1 vraag..
als ik de de validatie geen keuze maak, dan komen er in de andere cellen #N/B te staan

Kan dit verholpen worden

Vul je formule aan met: =als(isfout(je formule);"";je formule). Daarmee voorkom je die ongewenste vermelding.

Groet,

Kan je me nog een keer helpen, want k kom er nu niet uit!

de formule die ik heb staan =VERT.ZOEKEN(E5;Adressen!$B$5:$F$34;2;ONWAAR)

wordt het dan:
=ALS(isfout(=VERT.ZOEKEN(E5;Adressen!$B$5:$F$34;2;ONWAAR);"";=VERT.ZOEKEN(E5;Adressen!$B$5:$F$34;2;ONWAAR)

want dit geeft bij mij een fout melding.

Alvast bedankt

Marcel

Voor cel C3 is dit :
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C2;Database;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(C2;Database;2;ONWAAR))

Pierre

Kun je de vraag ook op Opgelost zetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan