• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren verticaal zoeke of nog anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter16

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
In blad 2 heb ik een adressen bestand staan. Hierin is er o.a. een kolom met Postcode (alleen de cijfers en een kolom met huisnummers. Nu wil ik het volgende:
In blad 1 in A1 geef ik een postcode (alleen de vier cijfers) in. Nu moet automatisch in de B-kolom alle huisnummers onder elkaar komen te staan welke een pc als in A1 hebben.

Dus in A1 een PC invoeren en dan in de B-kolom alle huisnummers tonen zoals in blad 2 vermeld voorkomen. Wie weet hoe dat moet?

Pebru

Net niet helemaal wat ik zocht. Ik wil een lijst met huisnummer die overeenkomen met in A1 ingegeven postcode.

Voorbeeld hoe je tamelijk eenvoudig met vba een oplossing kunt verkrijgen:
1. Typ in blad1 in A1 een postcode.
2. Doorloop met die postcode alle postcodes in de kolom van blad2 waarin de postcodes staan (dat kan bv. met een for-nextlus, do while-, do until-, while-wendopdracht...).
3. Zodra een postcode wordt gevonden die overeenstemt met de ingevoerde (IF... ):
geef op blad1 in B1 het huisnummer weer (het huisnummer is in dit geval in blad2 dezelfde rij maar een andere kolom als waarin de overeenkomende postcode werd gevonden).
4. De kolom met de postcodes in blad2 wordt nu verder doorlopen. Als wederom een overeenstemmende code wordt gevonden:
5. De rij in kolom B van blad1 met 1 ophogen en wederom het huisnummer weergeven.
6. Dit gaat zo door tot in blad2 de gehele kolom met postcodes is doorlopen.
7. Klaar.

Lijkt me een prima oplossing. Ik ben wel aardig op de hoogte met macro's maar het lukt me niet om beschreven macro zo in elkaar te zetten. Heeft iemand mischien een voorbeeld of een eerste aanzet. Ik ben heel benieuwd.

Pebru

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan