• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

valideren, waarde van zoekveld ovenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

estate

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2008
Ik zoek met valideren in een klein lijstje met 4 waarden waaruit ik kan kiezen.

2 waardes zijn percenten en 2 waardes zijn valuta.

Hoe krijg ik het zo dat de eigenschappen van het veld in de lijst worden meegenomen naar het validatie veld ?

Dit zou je moeten kunnen met Conditional formatting, als alle percentages kleiner zijn dan 100% en de valuta groter dan 1. Je kunt dan een Conditional format opnemen die onderscheidt maakt tussen getallen kleiner dan 1 (dus format als percentages) of groter gelijk aan 1 (dus format als valuta).

Noot: In mijn test (Office 2007) gaat het handmatig (zonder validatie) prima, maar met een lijst krijg ik alleen de eerste keer goede formats. Daarna pakt Excel altijd één van de twee. MIsschien is dat een bug in Office 2007? :shocked:

Ik heb je suggestie geprobeerd maar óf ik doe iets verkeerd óf er zit idd een foutje in excel 2007, het lijkt er op dat ie het de eerste keer wel pakt en daarna niet meer, helaas kan ik daar niks mee, net een auto die maar ene keer start en je dan gewoon verder mag lopen.

Iemand anders nog een andere tip misschien ?

Je word iig bedankt voor je inspanning.

Bug, bug, ... daar zal je toch wat vroeger voor moeten opstaan hoor :D

Zie bijlage, ik heb het number format van de cel met de keuzelijst ingesteld.

Wigi

Bijlagen

@WiGi,

Super, precies wat ik zocht, waar vind ik die functie in excel ? ben nog niet zo slim :) maar leer elke dag bij.

Rechtermuisklik op een cel en dan Celeigenschappen, dan Getal, dan Aangepast (althans in versies vóór 2007).

Merk op dat het nog wel fout gaat met Percentages <0 of >1 en met bedragen in valuta tussen 0 en 1.

Wigi

Ik heb het gevonden en het werk prima, bedankt voor je hulp.

Bug, bug, ... daar zal je toch wat vroeger voor moeten opstaan hoor :D

Dat jij het op een andere manier wel voor elkaar krijgt wil toch niet zeggen dat mijn bevinding geen bug in Excel2007 is?! :shocked: In mijn optiek is hier wel degelijk sprake van een bug!
En anders daag ik je uit om het wel werkend! (met Conditional Formatting i.p.v. Custom Number formats) :D

Andere manier? Jij zal het ook op deze manier moeten doen hoor.

Wat je kiest in de lijst is simpelweg een getal. Daar moet je zelf de getalopmaak aan toevoegen.

Voorzover ík weet kan je bij voorwaardelijke opmaak geen getallen opmaken.

Wigi

Laatst bewerkt:
Andere manier? Jij zal het ook op deze manier moeten doen hoor.

Wat je kiest in de lijst is simpelweg een getal. Daar moet je zelf de getalopmaak aan toevoegen.

Voorzover ík weet kan je bij voorwaardelijke opmaak geen getallen opmaken.

Wigi

Zie hier een voorbeeld dat het perfect gaat wanneer je gewoon een getal invoert. Alleen bij een lijst gaat het fout...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan