• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

valideren werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik heb een bestand waarin ik een lijst met gegevens stan heb.

Ik selecteer een blanco cel, ga naar 'data' avalideren', klik op 'lijst' en geef mijn bereik in ( =a1:a10). Na klikken op ok verschijnt geen mogelijkheid om de gegevens te selecteren en / of aan te klikken. Moet ik nog iets bijkomend instellen ?

dbv,

Stefano

Ik ga er even vanuit dat er geen lege cellen in je bereik zitten. Heb je het vakje 'Vervolgkeuzelijst in cel' wel aangevinkt?

Geen lege cellen in het bereik.
Vervolgkeuzelijst in cel aangekruist.

! Als ik een nieuw leeg blad open , dan werkt alles ! Met andere woorden, één of andere instelling blokkeert de validatie, alleen weet ik niet welke ....

Kijk eens bij Extra / Opties / Weergave / Objecten.
Staat die op 'alles verbergen'?

Ter informatie,

ik heb ook al eens problemen gehad met Data > Valideren. Op andere forums was iets gelijkaardig ook al te lezen. Ik ben toen opnieuw in een leeg bestand begonnen en toen ging het wel. Misschien moet jij dat ook doen?

Klopt enne ter info ... niet alleen in een nieuw bestand , het werkt gewoon in een nieuw tabblad ....

dank voor jullie tips,

Stefano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan