Valideren xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Berichten
209
Hallo!
Ik heb een tijdje geleden een artikel gelezen over het valideren van XP Home. Dat kan slechts een beperkt aantal keren per geleverde editie.
Ik heb wat pech gehad en een paar keer XP helemaal opnieuw moeten installeren.
Het valideren moet omzeild kunnen worden door het kopieren van een bestandje dat je na herinstallatie gewoon weer terugzet.
Weet iemand de naam en plaats van dat bestandje?

Alvast dank voor de reactie!

Mark
 
Volgens mij bedoelt TS de productactivatie. Zo ja:

Kopieer het bestand C:\windows\system32\wpa.dbl naar een floppy, ervan uitgaande dat de windows directory C:\windows is.

De volgende keer dat je windows XP opnieuw hebt geïnstalleerd kopieer je dat bestand naar de directory C:\windows\system32. Overschrijf dat bestand gewoon.
Daarna kun je het systeem weer zonder problemen gebruiken zonder eerst weer te activeren.
 
Map System32 gevonden: C:\Windows\I386
Maar het bestand wpa.dbl ontbreekt.

Toch heb ik al updates etc opgehaald.

De Windows ''zoekassistent'' vindt alleen maar wpa bestanden met een andere extentie dan .dbl
 
Als het inderdaad om de activering gaat, zoals Ikself al post, dan zit er geen limiet aan.

Moet ik opnieuw activeren als ik de vaste schijf opnieuw formatteer?

Als u de vaste schijf opnieuw formatteert en vervolgens het product opnieuw installeert, moet u het product nogmaals activeren. In deze situatie gelden dezelfde uitstelperioden voor activering. U kunt een product op dezelfde computer een onbeperkt aantal keren opnieuw activeren. De activering kan worden uitgevoerd via de telefoon of via internet. Veel info: klik > Veelgestelde vragen over Microsoft-productactivering
 
Okay, begrepen en opgelost!
Dank voor de informatie.
Maar wat het nut van het artikel was is me in dit geval een raadsel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan