• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

valideren

• Onderwerp starter Onderwerp starter jwd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jwd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hi,

Ik ben nieuw op dit forum en ik weet wel wat van excel, maar bijna niets van VBA.:o

Ik heb de volgende vraag:
ik wil eigenlijk 3 validatie velden in een werkblad maken. Echter deze validatie velden moeten van elkaar afhankelijk zijn, bijv:
veld 1:
keuze uit a, b, c, d

veld 2: als veld 1 = a, dan keuze uit 1, 2 en 3; als veld 1 = b dan keuze uit 5, 6 en 7; etc.

veld 3: als veld 1 = a en veld 3 = 1, dan keuze uit x, y, z; etc.

Is dit te maken in het reguliere excel, of komt er VBA aan te pas?

Wie kan mij helpen??
Thnx
Jan-Willem

Wigi,

Ik denk dat hij mijn site bedoelt. Ik heb die klacht wel vaker gehoord, maar net niet vaak genoeg om hem aan te passen. :o

Groet,

Laatst bewerkt:
thanks thanks

Heren,

Het lijkt mij zowaar te gaan lukken, ik word helemaal blij :D

Het enige waar ik wel tegenaan loop wat ik graag anders wil (zie meegestuurd bestand):
- stel kies element 2: planvoorbereiding
- vervolgens kies element 3: krediet
- vervolgens verander element 2 in: beleid

Nu zou bij element 3 een ERROR moeten verschijnen, want krediet zit niet in de range van beleid. Kan dat op een slimme manier (en het liefst eenvoudig) ingebakken worden??

Thanks!

Bijlagen

Wigi,

Ik denk dat hij mijn site bedoelt. Ik heb die klacht wel vaker gehoord, maar net niet vaak genoeg om hem aan te passen. :o

Groet,

Dan moet men de natuurfoto's maar in IE bekijken. Je kan gerust beide installeren op een PC en gebruiken wat het beste is voor een bepaalde site.

Wigi

site

De site kan ik wel bekijken, maar wie helpt mij met het laatste stukje??:o

Thanks!
Jan-Willem

iemand?

Kan iemand me nog helpen met het laatste stukje?? iemand??

:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan