• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren

• Onderwerp starter Onderwerp starter PPSB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PPSB

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Ls,

ik valideer de invoer vanuit een lijst met data. Lukt helemaal. Is het echter ook mogelijk om dan de validatie zo in te stellen dat er ook "eigen invoer" in veld wordt geaccepteerd (dwz data die niet innde lijst voor komt)?

gr
Paul

Paul,

Ik heb iets voor je in elkaar geknutseld waarmee wanneer je een eigen invoer doet, je wordt gevraagd om die toe te voegen aan de lijst.

Gedefinieerde naam 'Vali' + stukje Vba in moduleblad 'Blad1'.

Moet nu weg, maar kijk later wel even weer voor je reactie.

Bijlagen

Hallo Harry,

Bedankt voor de snelle en mooie reactie, echter dit is wel heel erg moeilijk voor een leek als mij! Ik zou eigenlijk gewoon willen dat in een veld dat normaal zijn data put uit een reeks met mogelijkheden vanuit een gevalideerde lijst, nu eenmalig kan worden gevuld met iets dat juist niet in die lijst staat. Het hoeft dus niet te worden aangevuld in de bestaande keuzelijst.
Is dat ook mogelijk?

gr
Paul

Haal het vinkje bij het laatste tabblad (foutmelding) van de validatielijst weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan