• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Valideren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisVel

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2012
Hallo in mijn blad Data heb ik bij plaatsnaam een dropdown lijst waar je een plaatsnaam kunt uitkiezen deze staan op blad Vali data en nu zou ik graag de mogelijkheid willen hebben dat als er een plaats niet in de lijst voorkomt dat men die zelf kan toevoegen zonder de beveiliging of formules te kunnen verwijderen. Ís dit mogelijk bij het valideren of dien ik dan echt met VBA te gaan werken waar ik niet veel verstand van heb.
Heeft iemand mss een pasklaar antwoord of voorbeeld. Groeten Chris
Bekijk bijlage Plaatsnaam.xls

Hier een voorbeeldje met Vba.

Bijlagen

Dag HSV

Hoe doe je dit concreet? Zit met een gelijkaardig probleem...

Hallo,

Het is een combinatie van een validatieformule bij "invoegen naam", en een stukje code achter de schermen (te bereiken met Alt+F11).

Hallo Harry,

Dit is perfect en sorry voor mijn late reactie was even weekje weg. Nu moet ik alleen kijken hoe ik dit inpas bij mij kan ik dit knippen en plakken.
Ga er mee stoeien en zodra me het lukt dan zet ik hem op opgelost, nogmaals bedankt. Gr, Chris

Hallo Harry,
Ik krijg het niet voor elkaar is er misschien iemand die iets specifieker dit kan uitleggen? Word met Sheets(1) bedoeld Blad1 in het script ik heb namelijk de plaatsnamen op een ander blad staan Vali Data genaamd alvast bedankt gr. Chris

Hallo Chris,

Sheets(1) = het eerste blad in volgorde.
Je kan het ook benoemen: sheets("bladnaam").

Harry,
Nogmaals bedankt ik krijg het bij mij nog niet geheel ingepast maar het is wel de juiste oplossing dus zal de vraag sluiten.

Gr, Chris

Dan ging ik niet bij de pakken neerzitten, maar het bestandje uploaden als ik jou was (of door blijven vragen). ;)

Haary bedankt het is gelukt ben er kei blij mee en heb weer wat geleerd.

Gr, Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan