valt uit

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hoep

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
mijn computer valt steeds uit het is zo irritant ik heb het al sinds feb 2003 ik ben er gewoon zat van het lag dus aan het koelertje gingen we een nieuwe kopen gebeurt dit naar maanden weer het gaat zo: bij spelletjes gaat ie veel vaker uitvallen dan je gewoon bezig ben je hoort z,n geluidje en gaat ie op zwart beeld ge computer staat gewoon nog aan na uren kan je hem weer opstarten het ligt dus aan het tempratuur ik heb net ontdekt als je hem in die andere witte plugintje stopt veel harder gaat draaien maar dat staat er op de computer dat ie niet draait kunnen jullie me alsublieft helpen? ik ben heel:) als iemand die helpt dat dat ook werkt

Ik zou allereerst eens zinnen maken met punten en comma,s.

ik heb net ontdekt als je hem in die andere witte plugintje stopt veel harder gaat draaien maar dat staat er op de computer dat ie niet draait kunnen
Je zal hem dan toch op die ene aansluiting moeten plaatsten.
Over welk koelertje heb je het?
Die van de processor of die van je videokaart?

het is een koelertje van het merk spire ik heb hem bij norrod gekocht

Ja maar om welk koelertje gaat het nou?
Niet het merk.

probeer aida om te kijken of je fan wel draait!!!

http://www.aida32.hu/download/aida32ee_390.exe

opslaan als ;) anders zou je mischien meer fans moeten kopen wat mij sterk lijkt!!

verder.... voordat je over dat fann verhaal begon dacht ik aan je windows instalatie... ik heb namelijk al een paar keer gehad dat windows xp steeds opnieuw opstart.. een verse instalatie was voldoende:)

ook heb ik op een hele ouwe bak een keer zulke problemen gehad... leek op boven staant probleem maar was dus anders... omdat ik toen nog niet genoeg ervanaf wist heb ik hem weg gebracht en kwam hij terug met nieuwe voeding... oorzaak... geen geaard stopcontant gebruikt endus waarschijnlijk over belasting!!

hij geeft 1324 rpm aan en het koelertje is voor het processor

Geplaatst door hoep
hij geeft 1324 rpm aan en het koelertje is voor het processor
Dit is te laag.
Heb je in het Bios de mogelijkheid om de toeren hoger te zetten?
Anders een andere koeler(casefan) op de plaats van de cpu koeler zetten(witte plugintje).
En de CPU koeler op de plek waar ie harder draait.

mijn draait altijd rond de 2800 a 2900 toeren... mischien ligt het daaraan.. je zou kunnen proberen om je kap van je kast eraf te halen en kijken wat er dan gebeurt...

als hij tegen een muur staat haal hem dan van die muur af.. beter voor de circulatie van de licht... ook als hij op de grond staat.. haal hem van de grond af...wegens stof happen enzo!

Het is afhankelijk van de fan maar 1324 rpm is inderdaad heel weinig.

volgens aida32 draait mijn cpu-fan op 5115 rpm

groetjes speedtouch

ik heb in de zomer al om hulp gevraagd van een systeembeheerder. die had me een koeler gegeven die was iets van 43 graden. maar die ging niet meer draaien. misschien moet ik heb in die plugintje doen waar die harder draait

Kijk anders eens in het boekje van je moederbord, wat betreft de aansluit pinnen.

groetjes speedtouch

Hallo hoep.

Vertel eens welk type/merk moederbord er in de computer zit. Dit kun je ook zien met het programma aida32.

Groetjes E.Rothuis

als ik normaal computer is ie iets van 52 graden en wordt het steeds meer

Geplaatst door hoep
als ik normaal computer is ie iets van 52 graden en wordt het steeds meer
De toeren van een fan kan je niet hoger zetten, als deze al maximaal draait.

Hoe hoog loopt ie op?
Zit het koelblok wel goed op de processor?
Heb t de warmte beveiliging in het Bios niet te laag staan?
Moederbordnaam MSI K7TM Pro (MS-6340)
(Bron bijlage)
Heb je al bij MSI gekeken of je een bekent probleem hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan