Valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebasss

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Ik heb een probleem.
Als ik en iemand anders in huis op de laptop zitten gebruiken wij wifi.
Maar als ik mijn laptop scherm sluit (standby) dan werkt de wifi bij de andere niet meer voor een minuut of 5-10 dan komt de goeie verbinding weer terug..
Wat zou het probleem kunnen zijn en wat te doen?
Bvd Mvg sebas.

Edit dit gebeurd vice versa ook als de ander zn laptop in standby zet.
En als de laptop uit standby gehaald wordt is het meteen weer goed.

Laatst bewerkt:
beste sebasss

betreft u vraag te beantwoorden heb ik zelf vragen voor u:

laptop:
welke merkt laptop gebruiken jullie

wifi/router:
welke merk router gebruiken jullie

dan kan jullie vraag beantwoorden

Goeiemorgen,
Beide zijn het samsung's.Denk niet dat het aan de laptops ligt want in andere netwerken gaat het goed bijv als we in een hotel zijn op vakantie of in het oude huis.

Ik heb een Arcadyan VGV7519 oftewel een kpn experia box V8.

Ik hoop dat je er wat mee kan.
Mvg,
Sebas

doe eens op de beide machines een ipconfig/all en post het resultaat wat je krijgt onder "draadloos lan-adapter voor draadloze netwerkverbinding" en "ethernet-adapter voor lan verbinding". Alle andere resultaten hoeven niet.

En wat kan je daar aan zien dan?
Want dat is volges mij allemaal door het router/modem toegeschreven.
Btw op beide laps komt bij de ipconfig/all hetzelfde uit en dan is het probleem niet want dat staat altijd zo want heb het in het vorige huis ook een keer moeten openen op beide laps.

ik snap jouw antwoord niet. als er op beide laptops exact dezelfde gegevens staan dan is er net iets mis.

En welke dingen vooral dan want bij mij staan de instellingen hetzelfde ip adres bijv niet want dat is per pc/laptop verschillend,maar dacht dat je het begreep?
Wat ik bedoelde.

En wat is daarmee want je reageerd niet meer? is er iets fout ofzo?
@Fvanmill kon je nog wat met mijn antwoorden of niet??

aangezien jullie op andere lokaties dat probleem niet hebben, zou ik toch richting router denken. En de gegevens van een IPconfig/all zijn inderdaad deels vd router afkomstig maar daar staan ook gegevens in die met je pc zelf te maken hebben, dus stuur me het volledige resultaat maar wanneer jullie beiden draadloos aan het surfen zijn. Dan kan ik zien of daar misschien al iets abnormaals tussenstaat. En verder graag het operating system dat op jullie Samsungs draait?

Hmmm,vreemd heb net even een andere router/modem erop gezet en daar gebeurd hetzelfde misschien een gekke vraag maar zou het kunnen komen doordat het singaal slecht door het huis gaat doordat het misschien een ouder huis is? Hoor weleens verhalen over mobieltjes die storen in oudere huizen.
Dus ik zit te denken dat dat het probleem weleens kan zijn dat er een ontvanger de laptop wegvalt dat het singaal daar stopt en dat het dus even stoort en als het hersteld is weer opnieuw verbinding is misschien.

installeer anders eens het programma inssider (http://www.metageek.net/products/inssider/) op je pc. Daarmee kan je controleren of er draadloze netwerken in je buurt werken op hetzelfde kanaal als jij. Indien dit het geval is, verander dan het kanaal van je draadloze netwerk. Check ook even of het zendvermogen van je draadloze netwerkkaarten op "hoogste" of "maximaal staat?
Controleer ook of jullie de recentste drivers voor de draadloze adapters gebruiken, indien niet haal deze dan af vd fabrikant zijn website.

Ben er weer heb het een en ander gewijzigd kanalen etc maar helaas geen uitwerking drivers zijn up-to date.
Het gebeurd door het hele huis door dus ik ga het een beetje vreemd vinden :/

hallo sebasss
het spijt me maar ik heb geen idee in welke richting we nog kunnen zoeken. Hopen dat iemand anders nog deze post volgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan