Value doorsturen met "onClick"

Status
Niet open voor verdere reacties.

yeshead23

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hallo,

Ik heb het onderstaande script gemaakt. Nu wil ik ook de value doorsturen naar de opgeroepen pagina.Helaas gebeurt dat met dit script niet. Kan iemand mij een suggestie geven?

Alvast bedankt

<SCRIPT language=JavaScript >
function jumpTo (link)
{
var new_url=link;
if ( (new_url != "") && (new_url != null) )
window.location=new_url;
}
</script>

<body>
<p>
<label>
<input type="radio" name="RadioGroup1" value="a" id="RadioGroup1_0" onClick="jumpTo('dezeheetnieta.asp')"/>
keuze</label>
<br />
<label>
<input type="radio" name="RadioGroup1" value="b" id="RadioGroup1_1" onClick="jumpTo('dezeheetnietb.asp')"/>
keuze</label>
<br />
</p>
</body>

Laatst bewerkt:
Hoi yeshead23,
Ik zie dat deze al een hele tijd op antwoord staat te wachten.
Hoe asp precies in elkaar zit, weet ik niet, maar het kan in gewone html door een parameter aan de link toe te voegen die in de volgende pagina weer omgetoverd wordt tot een variabele waar je weer mee kunt doen wat je wilt.
Op de "export-pagina:"
HTML:
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
function jumpTo(link){
	var new_url=link;
	if ( (new_url != "") && (new_url != null) )
	window.location=new_url;
}
//]]>
</script>
met als link iets als:
HTML:
<input type="radio" name="RadioGroup1_0" value="a" id="RadioGroup1_0" 
	onclick="jumpTo('onclick-value-import.htm?caramba')"/>Go to choice a
(Hierbij moeten de name en de id wel hetzelfde zijn voor valid html; en onClick moet onclick worden.)

In de ontvangende "import-pagina" kan dan met slicen van de URL de meegegeven parameter er weer afgehakt worden, en gepromoveerd worden tot variabele:
HTML:
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
function detectVar(){
	var theUrl = window.location;
	theUrl = ""+theUrl+"";
	var myIndex = theUrl.indexOf("?")+1;
	var myVar = theUrl.slice(myIndex);
	if (myVar != -1 && myVar != theUrl ){
		document.write(myVar);
	}
}
//]]>
</script>
Met daar in de html:
HTML:
<p>Detected value (in case nothing imported, nothing to see):</p>
<h2><script type="text/javascript">detectVar()</script>&nbsp;</h2>
Dit werkt in een setje van 2 draaiende testpagina's, te beginnen met deze:
Een andere methode, voor als je vraagtekens en parameters in een URL maar niks vindt, is het zetten van een cookie (met de variabele) vanaf de eerste pagina, en het opvragen van dat cookie (met de variabele) in de tweede pagina.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Hallo CSS Hunter

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog wat verder gezocht (helemaal fris van de vakantie) en ik kwam het volgende tegen. Dit heb ik in de code verwerkt en het werkt voor mij prima! In ieder geval bedankt en het blijkt wel weer dat dit forum uitkomst bied :thumb:

HTML:
<body>
<p>
  <label>
    <input type="radio" name="RadioGroup1" value="a" id="RadioGroup1_0" onClick="window.location.href='a.asp?value=' + this.value"/>
    keuze</label>
A<br />
<label>
  <input type="radio" name="RadioGroup1" value="b" id="RadioGroup1_1" onClick="window.location.href='b.asp?value=' + this.value"/>
  keuze</label>
B </p>
</body>

Mooi-mooi, dat is wel zo eenvoudig. :)
(Ik wist niet waarom je oorspronkelijk de check op een lege link-url had ingebouwd, dus die had ik maar laten staan.)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan