• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#VALUE! in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
WoepieM

Dit begint een ware zoektocht te worden. Ik denk dat ik weet waar Z vandaan komt. In het voorbeeld staat in cel H1 1000
Waarschijnlijk is in het originele sheet deze cel benoemd als Z
Maar dat neemt niet weg dat het sheet bij mij wel een antwoord geeft.

In mijn voorbeeldje(#9) heb ik kolom B en C automatisch aan laten vullen tm rij 804 en je krijgt dan toch geen foutmelding.
Code:
{=MMULT(TRANSPOSE($B5:$B804);C5:C804)}
Geeft als uitslag -242.25
Code:
{=MMULT(TRANSPOSE($B5:$B804);C5:C804)/1000}
geeft als uitslag -0.24

Laat anders je gehele bestand (tm rij 804) dan eens zien.

Bij het geven van de melding komt er een klein blokje links, wat zegt: error in value.
Als ik de muis er even op houd komt het volgende bericht: A value used in the formula is of the wrong data type. Misschien dat mijn probleem dus iets te maken heeft met de gegevens die ik heb ingevoerd, maar ik heb geen idee wat.

In mijn voorbeeldje(#9) heb ik kolom B en C automatisch aan laten vullen tm rij 804 en je krijgt dan toch geen foutmelding.
Code:
{=MMULT(TRANSPOSE($B5:$B804);C5:C804)}
Geeft als uitslag -242.25
Code:
{=MMULT(TRANSPOSE($B5:$B804);C5:C804)/1000}
geeft als uitslag -0.24

Laat anders je gehele bestand (tm rij 804) dan eens zien.

Volgens mij is dat bestand verkeerd weer gegeven, want er horen geen 804 rijen te zijn in het voorbeeld dat ik het upgeload.
Ik zou het hele bestand graag laten zien, maar het is te groot dus hij pakt hem niet!

Inderdaad, zonder lege cellen gaat het gewoon goed.
p.s. als ik
Code:
=SOMPRODUCT(B5:B804;C5:C804)
doe in jouw voorbeeldje kom ik ook uit op -242,25.

En die blijft het ook doen als er lege cellen tussen staan.:p

Volgens mij is dat bestand verkeerd weer gegeven, want er horen geen 804 rijen te zijn
In je eerste bestandje staat toch duidelijk:
Code:
=MMULT(TRANSPOSE($B5:$B[COLOR="Red"][B]804[/B][/COLOR]);C5:C[COLOR="Red"][B]804[/B][/COLOR])/Z

Hoeveel rijen zijn het dan?
Want die 804 moet je dan vervangen door het aantal rijen dat je wel wilt tellen

In je eerste bestandje staat toch duidelijk:
Code:
=MMULT(TRANSPOSE($B5:$B[COLOR="Red"][B]804[/B][/COLOR]);C5:C[COLOR="Red"][B]804[/B][/COLOR])/Z

Hoeveel rijen zijn het dan?
Want die 804 moet je dan vervangen door het aantal rijen dat je wel wilt tellen

Daar zit een fout, want het klopt niet dat er 804 rijen zijn. In het bestandje dat ik heb upgeload zijn er 50 rijen en in het echte bestand 1000. Het voorbeeld bestand staat hier nog een keer onder. Mijn probleem is dat ik van een leraar een voorbeeld heb gekregen en het enige dat ik daarin hoef te veranderen is zijn voorbeeldgegevens veranderen voor mijn gegevens. Dat heb ik gewoon gedaan door mijn gegevens op de goede plaats te plakken, maar in de bovenste rij geeft hij dan opeens de melding: #VALUE!. Deze melding gaf hij niet in het voorbeeld en moet dus weg, maar dat krijg ik niet voor elkaar.

Bijlagen

@woempie

We hebben al diverse keren een aantal foutjes aangegeven en nog steeds heb je die niet aangepast.
Lees de topic nu nog eens door en pas die foutjes aan en plaats daarna nog eens het bestandje.

Gebruik anders voor C3:
Code:
=SOMPRODUCT($B5:$B804;C5:C804)/1000
gewoon met enter afsluiten en doortrekken naar rechts.

WoepieM

Kan je het originele bestand zippen ?
Komen we misschien iets verder met deze zoektocht.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan