value txtbox niet juist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamara27

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Ik heb op een beginschermpje een wachtwoord geplaatst. Onder de inlogknop zit volgende code..

Code:
Private Sub cmdInloggen_Click()

If Me.txtwachtwoord = "wachtwoord" Then
    DoCmd.Close
    DoCmd.OpenForm "F_Start"

Else
MsgBox "Ongeldig wachtwoord", vbCritical, "Ongeldig"
Me.txtwachtwoord.Value = ""
Exit Sub

End If
End Sub

Probleem is dat het juiste wachtwoord niet altijd aanvaard wordt en ik dus soms nog steeds geen toegang krijg.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Wat bedoel je precies? Een wachtwoord klopt, of een wachtwoord klopt niet.... Wat gebeurt er als je een verkeerd wachtwoord intypt?

Als ik een verkeerd wachtwoord ingeef, geeft hij netjes de msgbox met "ongeldige code" en keert hij terug naar het formulier.

MAAR als ik de juiste code ingeef, doet hij dit ook. Ik let hierbij goed op hoofdletters enzo. Het is ook niet altijd dat hij het fout geeft, maar toch vaak...

Loop eens met de stapmodus door de code heen, en controleer eventueel met een msgbox wat hij ophaalt uit het wachtwoord tekstveld. Vermoedelijk is je wachtwoord niet hoofdletter gevoelig, tenzij je dat hebt ingesteld op het formulier.

Ok. Alles laten doorlopen, geeft nergens fout.

Nu ben ik er wel al uit wanneer hij het wachtwoord wel goed keurt...

Als ik het wachtwoord ingeef en gewoon op de cmd button klik, gaat het NIET;
Geef ik het wachtwoord in, en duw ik dan tab of enter, en dan op de cmd button, dan gaat het wel... hoe kan ik dit verhelpen?

Blijkbaar staat de focus dan nog op het tekstvak, en is de waarde er niet in opgeslagen. Misschien kun je met een <Na bijwerken> op het wachtwoord de focus eerst op de knop zetten. Kun je die ook gelijk starten met <Enter>.

ok. Tis gelukt.
Inderdaad met de focus te verleggen.

Code:
Private Sub cmdInloggen_Click()

me.txtFocus.setFocus

If Me.txtwachtwoord = "wachtwoord" Then
    DoCmd.Close
    DoCmd.OpenForm "F_Start"

Else
MsgBox "Ongeldig wachtwoord", vbCritical, "Ongeldig"
Me.txtwachtwoord.Value = ""
Me.txtwachtwoord.SetFocus