• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

value_if_false probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter7899

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2015
Dag allen,

Ik heb een probleem waar ik niet uit kom, zie bijgevoegde excel-file. In kolom A heb ik een aantal categorieën en in kolom B de bijbehorende output. In de gevallen dat de categorie in kolom A "KSSscore" bevat kan de output zowel een enkel getal zijn (zie B2), alsook een getal gevolgd door wat tekst (zie B9). Ik wil echter graag alleen het getal zien (zodat ik er later mee kan gaan rekenen). Dit heb ik proberen op te lossen met de =IF-functie (zie kolom C). Dit gaat goed zolang aan het criterium wordt voldaan (=tekst in kolom A bevat "KSSscore"), maar als er niet aan het criterium wordt voldaan (dus wanneer value_if_false) zie ik de #VALUE!-error. Ik wil graag dat de formule mij in de gevallen value_if_false een onveranderde kolom B-waarde geeft.

Ik hoop dat dit op te lossen is, zie uit naar jullie reacties.

Vriendelijke groet,
Wouter

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan