valuta in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

boltc

Banned
Lid geworden
6 jun 2005
hallo,

ik heb een valuta in een rapport maar op 1 of andere manier geeft hij het niet weer als valuta, de instellingen van het velt is valuta.. in de query die achter het rapport hangt laat hij de € tekens wel zien..

ik heb het als volgt in een textvak:

="Volgens afspraak kost het eerste schoolbezoek " & ([prijspl]/2) & " per leerling. Vanaf het tweede bezoek wordt een bijdrage gevraagt à " & [prijspl] & " per kind. Met een minimum bedrag van " & [minimumbedrag] & "."

weet iemand hoe ik die dingen wel gewoon als valuta kan laten weergeven?

Bij mijn weten lukt dit niet, althans bij mij ook niet. Dus gewoon het € teken achter een valtuta plakken.Dus

="Volgens afspraak kost het eerste schoolbezoek " & ([prijspl]/2) & "€" & "per leerling. Vanaf het tweede bezoek wordt een bijdrage gevraagt à " & [prijspl] & "€"& " per kind. Met een minimum bedrag van " & [minimumbedrag] & "€" & "."

Je decimalen blijf je houden hoor. je krijgt dan bvb 20,45€

ja ik moet ook decimale hebbe als ik zegmaar 20,00 € heb.. maar die laat hij dan weg, ik heb in gesteld bij velt eigenschappe dat hij gewoon 2 decimale moet hebbe, maar dis wel echt een groot minpunt als het niet kan..

Ja, als je dus echt die bvb 20,00€ wil, is het nog altijd op te lossen met de Left en Right functies.

ja doe is een voorbeeldje dan? kan ik in een rapport een iff gebruiken??

Hallo boltc,

gebruik de funktie Format met als formaat Valuta:

Format(naamtekstveld, "Valuta")

Niet getest, kan zijn dat je de syntaxis even aan moet passen.

Groet,

Tardis

Inderdaad Tardis, Ik had er niet aan gedacht.:o @ boltc je moet wel een ";" ipv een "," zetten Dus Format([naamtekstveld]; "Valuta")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan