• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Valuta omzetten in tekst

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Barthop

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
17
Beste,

onder een bestandje wat ik mocht vinden op dit forum.
Nu werkt dit correct, was het niet dat de schrijfwijze niet helemaal volgens de spellingsregels is.
Ik gebruik vaak een andere site om valuta's om te zetten naar woorden maar het zou fijn zijn mocht dit via een macro (in bijlage) kunnen mits rekening gehouden wordt met de spellingsregels.

bvb :
€ 5.654,55 is niet zesenvijftighonderd vierenvijftig euro en vijfenvijftig eurocent maar vijfduizend zeshonderdvierenvijftig euro en vijfenvijftig eurocent
€ 584.730.226,00 is niet vijfhonderd vierentachtig miljoen zevenhonderd dertig duizend tweehonderd zesentwintig euro maar vijfhonderdvierentachtig miljoen zevenhonderddertigduizend tweehonderdzesentwintig euro

Ben al bezig geweest met de macro/vba aan te passen maar het lukt me helaas niet.

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • uitgeschreven_eurobedrag (AC) (1).xlsm
    22 KB · Weergaven: 9
Beste snb,

klopt! Had ik ook gevonden via dit forum maar krijg de combinatie niet gemaakt zoals in het voorbeeldbestand.
Idealiter wil ik de formule gebruiken : bvb in cel A1 het getal en in B1 de formule dan =GetalEuro(A1)
 
Ik zie het probleem niet:
 

Bijlagen

  • __uitgeschreven_snb.xlsm
    22,9 KB · Weergaven: 7
wel, nu ben ik "en" of "komma" en "euro" en "eurocent" of "cent" kwijt
Geloof me, heb het al geprobeerd en helaas is het me niet gelukt met knippen en plakken.
bvb : 'een miljoen tweehonderdzevenendertigduizend vierhonderdnegenentachtig , vijftien' zou moeten geven 'een miljoen tweehonderdzevenendertigduizend vierhonderdnegenentachtig euro en/komma vijftien eurocent/cent.
 
NB De macro is gebaseerd op de officiële Nederlandse schrijfwijze.
Presenteerblaadje:
 

Bijlagen

  • __uitgeschreven_snb.xlsm
    20,3 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Beste snb, één woord "WAUW"
Dit was dus blijkbaar toch te hoog gegrepen voor mij

Nog één laatste verzoek : na de komma zou er nog 'cent' moeten vermeld worden wanneer get een decimaal getal betreft uiteraard.
Zou je me daar nog mee kunnen helpen?
In ieder geval al hartelijk bedankt!!!
 
Je bent een bofkont:
 

Bijlagen

  • __uitgeschreven_snb.xlsm
    17,9 KB · Weergaven: 11
Ongelooflijk! Ik ga er veel blij mee maken net zoals vele andere forumgebruikers!!!
Bedankt, bedankt, bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan