• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

valutasoorten bij elkaar optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvangroen

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Goedemiddag!

Ik had even een vraagje, en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een sheet bijgevoed waaruit mijn vraag komt;

Ik wil graag mijn valutasoorten bijelkaar optellen, en dus precies kan zien welke valata's er zijn ingekomen en uitgegeven. Op dit moment doe ik het elke keer door eerst te filteren, en dan een sommatie te maken.

Echter mijn sheet word steeds groter dus probeer een andere oplossing te bedenken. Wie kan mij daarbij helpen?

Alvast bedankt!

Bijlagen

misschien is het het makkelijkst met een filter en de subtotaal functie (zie voorbeeldje).

Van de zichtbare regels wordt de som genomen.

Bijlagen

in bijgaand voorbeeld kan je in G9 invullen van welke valuta je wil zien hoeveel er is gecrediteerd en in H9 kan je invullen van welke valuta je wil zien hoeveel er gedebiteerd is.
De uitkomsten komen in G11 en H11

Bijlagen

misschien is het het makkelijkst met een filter en de subtotaal functie (zie voorbeeldje).

Van de zichtbare regels wordt de som genomen.

Bedankt voor het meedenken! Maar dit is eigenlijk al wat ik deed, maar wil juist dat ik niet meer hoef te filteren maar meer dat excel denk van, als ik in kolom e EUR zie staan tel ik kolom d op / of haal ik kolom c eraf....

in bijgaand voorbeeld kan je in G9 invullen van welke valuta je wil zien hoeveel er is gecrediteerd en in H9 kan je invullen van welke valuta je wil zien hoeveel er gedebiteerd is.
De uitkomsten komen in G11 en H11
Als je formules gaat gebruiken kan deze natuurlijk ook (gewoon) met de =SOM.ALS();)

Laatst bewerkt:
ik heb hier een voorbeeld met de som.als formule bij geplaatst

Ik hoop dat dit is wat je nodig hebt.

Greetz AvA

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan