Van één record Velden kopieren via updatequery

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvgijn

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Beste forumleden,

In een database voor een patientenbespreking van mijn ziekenhuis worden sommige patienten meerdere malen besproken. Daarom wil ik met een knop de laatste conclusie en beleid + bespreekdatum kopieren naar andere velden in dezelfde tabel (event1concl, event1beleid, enz). Dit is vervolgens uit te breiden naar meerdere events

Hiertoe heb ik op het formulier een knop gemaakt met de volgdende code:

Private Sub Knop286_Click()
dim db as database
dim strsql as string

strsql = "UPDATE Hoofdtabel SET Hoofdtabel.event1datum = Hoofdtabel![Datum bespreking], Hoofdtabel.event1concl = Hoofdtabel!Conclusie, Hoofdtabel.event1beleid = Hoofdtabel!Beleiddecursus;"

DoCmd.RunSQL strsql
End Sub

Op zich werkt dit, maar ik wil niet dat dit bij alle patienten gebeurt maar alléén bij de huidige patient. Kunnen jullie me helpen met de code?

Ten tweede: is het mogelijk de melding: "u staat op het punt x records aan te passen" uit te schakelen?

Alvast veel dank,

WvG

Laatst bewerkt:
Twee oplossingen

Oplossing deel 1:
Er van uitgaande dat iedere patient een uniek nr heeft zul je dit ergens in je strsgl moeten opnemen. Ik heb daar weinig ervaring mee. Ik zou dit oplossen met een bijwerkquerie waarbij ik bij criteria in het veld Patientnr (unieke ID) een verwijzing zou opnemen naar het overeenkomende veld in het formulier. Hierdoor worden alleen in het overeenkomende record de gewenste velden aangepast. In de bijwerkquerie ziet de voorwaarde er zo uit:

WHERE (((Naamtabel.patientnr)=[Forms]![Formuliernaamknopje]![patientnr]));

Oplossing deel 2:
Waarschuwings meldingen uitschakelen
DoCmd.SetWarnings False

dan voer je je activiteit uit

'Waarschuwings meldingen weer inschakelen
DoCmd.SetWarnings True

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan