Van 1 GB na 2 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

katsuchiyo

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Hallo,

Nu ik het eerste spel tegenkom die mijn pc niet meer aankan moet ik deze upgraden.
Het is een raar geval, het spel heet GRID deze kan ik alleen ma op 640x480 spelen anders heb ik hele lage fps, terwijl ik crysis op HIGH kan spelen.

Dit is mijn pc:

Intel Pentium D 820
ATI Radeon X1950 XT 256 MB
2x 512 DIMM1: Hynix HYMP564U64BP8-C4 512 MB DDR2-533
Moederbordnaam Asus P5SD2-FM (FSC OEM)

Er zitten totaal maar 2 bankjes geheugen in mijn moederbord.
Mijn gedachtengang was dat ik hier 2x 1 GB geheugen ga plaatsen zodat ik hopelijk wel Grid een beetje normaal kan spelen.
Nu heb ik de volgende vragen:

Het upgraden van 1 GB na 2 GB gaat dat me veel uitmaken bij GRID dat ik veel beter kan spelen?

Moet ik mijn geheugen die is 533 MHZ moet deze ook dezelfde snelheid hebben bij het nieuwe geheugen of mag deze ook 800 mhz?

Heeft de upgrade wel nut i.v.m met mijn proccessor?

Wat raden jullie mij aan om GRID te kunne spelen?

Alvast bedankt,

Groet Simon

Systeemeisen pc
Besturingssystemen Windows XP , Windows Vista
Geheugen 1000 MB
Processor (Pentium 4) 3 GHz
Hardeschijfruimte 12,5 - 13,0 GB
Videokaart ATI Radeon X1300 of Nvidia GeForce 6800

Kortom, op een enkel punt zit je net aan, of kom je zelfs te kort (processor) op andere onderdelen voldoet je systeem.

Nee, ik zou niet meer gaan upgraden, maar sparen voor een nieuw systeem.

Ik zag een upgrade ergens staan dat zou dit upgraden:

Moederbord met AMD x2 6000+
en 2x 1 GB geheugen

zou dit een goede upgrade zijn? daarmee op high GRID kunne spelen?

mijn videokaart is toch nog wel redelijk goed de X1950XT

Aan de videokaart zal het denk ik niet direct liggen. Die processor zal het idd. beter gaan doen. Maar wat kost deze upgrade?

dat vraag ik me toch af, ik heb een pentium D 2,8Ghz hier staan, plaats ik daar de 8800gt 512 in dan werkt crysis bijna op high met 1600×1200.
daar zit dan 2×1 gig ram 800mhz in.

die upgrade kost 200 euro.

dan heb je:

moederbord
proccessor AMD x2 6000+
en 2x 1 GB geheugen

Tja, het is een kwestie van idd. keuzes maken; of je spaart een poosje door, of je doet die upgrade.

je zegt of je spaart een poosje door, maar voor wat zou ik dan moeten doorsparen?

met dat moederbord kan ik tot max 8 GB upgraden, en kan altijd nog een andere videokaart erin doen dan heb ik hetzelfde als een hele nieuwe pc..

d8 ik tenminste...

Met alleen een nieuwe videokaart ben je er dan niet. Voeding speelt óók een rol.
Ik bedoelede met mijn opmerking meer dat je er handig aan doet om een keer alle componenten te vervangen. Het gezegde : Ëen pc is net zo snel als zijn langzaamste component is", is welllicht hierop van toepassing.

nog een ander vraagje..

hoeveel zou mijn moederbord maximaal aankunne met geheugen?
van welke snelheid geheugen kan er max in? 800 mhz? of ma 533?

ik kan het zelf nergens vinden

Supports up to 2GB (2 x 240-pin DIMM sockets) of unbufferred non-ECC 667/533/400 MHz DDR2 DIMMs.
klik

Naar 800 mhz kan je dus niet, 667 wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan