Van 1 Gb naar 2 Gb DDR2 geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Sinds kort heb ik een Celeron E1200 Dual-Core systeem. Daarbij zat standaard 1 x 1 Gb DDR2 667mhz geheugen. Nu heb ik precies zo'n zelfde geheugenmodule bijgekocht: er zit dus nu 2 gb in totaal in.

De installatie ging goed en het extra geheugen wordt netjes herkend in de Bios en in Windows, maar ik merk eigenlijk niets van extra snelheid.

Ik draai het systeem op Windows XP Pro. Moeten er nog bepaalde instellingen (zoals het beschikbare cache geheugen) worden veranderd om e.e.a. te optimaliseren?

Ik gebruik het systeem voornamelijk voor games, internet en afspelen van mediafiles (mpeg4, divx etc). :)

Sinds kort heb ik een Celeron E1200 Dual-Core systeem. Daarbij zat standaard 1 x 1 Gb DDR2 667mhz geheugen. Nu heb ik precies zo'n zelfde geheugenmodule bijgekocht: er zit dus nu 2 gb in totaal in.

De installatie ging goed en het extra geheugen wordt netjes herkend in de Bios en in Windows, maar ik merk eigenlijk niets van extra snelheid.

Ik draai het systeem op Windows XP Pro. Moeten er nog bepaalde instellingen (zoals het beschikbare cache geheugen) worden veranderd om e.e.a. te optimaliseren?

Ik gebruik het systeem voornamelijk voor games, internet en afspelen van mediafiles (mpeg4, divx etc). :)

Werd het systeem voor het plaatsen van de extra geheugenmodule wel traag?
Zo niet... dan is het toch een goed teken dat je geen 'extra snelheid merkt.'
Ik vraag me ook een beetje af wat je precies zou willen gaan merken.

Is het een windows Vista systeem?

De Celeron blijft ook de uitgeklede versie van zijn grotere broers ;)

Hoi !

Tja, je processor is de "zwakste schakel" nu....

Je kunt wel je virtueel geheugen op 0, of de minimum-waarde zetten, maar of het veel helpt ?

Greetz,

Harry.

je pc is zo snel als het zwakste onder deel in jou geval nu de cpu.
het is lekker meer geheugen maar je merk er niet veel van hoe je systeem nu is.
de tip an harry werkt wel maar verwacht geen wonderen het is echt beperkend nog.

Bedankt voor de reacties, ik weet nu in ieder geval dat ik een snellere processor moet hebben! Gelukkig maar dat het mobo dat ondersteund. Het wordt denk ik een Intel Core 2 Duo E6550 2.33 GHz, 1333 MHz met 4 MB cache..

Laatst bewerkt:
Hoi !

Dat zul je zeker gaan merken !!

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan