van 1 pagina een plaatje maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Marl1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Hallo Meedenkers,

Hoe schrijf ik een document weg als plaatje?
En als het kan, welke extensie heeft dat plaatje dan?
Bij voorbaat dank alvast

Je zou het als een pdf kunnen wegschrijven. Of je zou een printscreen kunnen maken en in paint opslaan als bmp of jpg.

Dank voor je snelle reactie.
Kan ik een pdf-file opnemen als plaatje opnemen? Dus via invoegen illustratie?
En dan nog een aanvullende vraag over de print-screen. als ik nou niet de werkbalken erbij wil hebben, hoe moet het dan?

stap 1: Selecteer de tekst die je in het plaats wil opnemen.
stap 2: open een nieuw document, kies bewerken>>plakken speciaal
stap 3: plak als figuur
stap 4: sla de pagina op als HTML document
stap 5: in de dir waar je de html pagina hebt opgeslagen staat een subdir met daarin de afbeelding.

Zoals ik het geregeld doe:

Zorg dat het als 'plaatje' te plakken tekstdeel volledig op het scherm staat
Druk op de knop PrintScrn
Start het Programma Paint (onder bureauaccessoires)
Geef de opdracht plakken en hier kan je een selectie maken; Knippen; nieuw Bestand en Plakken.
Opslaan als BMP o als JPG
En dit kan je invoegen in je Word-document.

Het antwoord van ECD werkt eigenlijk nog beter, alleen de stappen 4 en 5 hoef je helemaal niet te doen. Als je tot stap drie volgt, dan staat de tekst als afbeelding in je document.

stap 1: Selecteer de tekst die je in als plaatje wilt opnemen, en geef een kopieer-opdracht
stap 2: Klik op de plaats waar het 'plaatje' moet komen en kies Bewerken > Plakken speciaal
stap 3: plak als figuur (zie bijlage)

Laatst bewerkt:
Sorry, alsnog de 'bijlage

Bijlagen

• Tekst als Plaatje plakken.JPG
    Tekst als Plaatje plakken.JPG
    26,9 KB · Weergaven: 25
thanx voor al het meedenken. Hiermee kom ik al een eind verder. Met name de HTML-oplossing.
Mijn bestand is echter een Nieuwsbrief, gelayout als een soort krantenpagina met behulp van een Word-tabel (verschillnede celgroottes, verschillende tekstrichtingen).
Vraag: Wat is jullie ervaring met het op deze manier converteren van een tabel naar een plaatje?
Bij mij 'pakt' de HTML-procedure nl. slechts een klein deel van het totaal. Om diverse redenen kan ik geen gebruik maken van de oplossing in paint.

Hoi,

Microsoft heeft voor Word een aantal nieuwsbriefsjablonen, die je kunt downloaden en vervolgens naar je eigen hand kan zetten.
De 'matrix' kan je dan opnieuw opslaan als sjabloon en de inhoud daarvan periodiek aanpassen.
Via de optie Bestand > Verzenden naar ...> Emailadres, wordt deze nieuwsbrief bij de geadresseerde direct geopend.

Ben je ook in het bezit van MsPublisher, dan zijn er nog geavanceerdere mogelijkheden om een 'professionele' E-mail nieuwsbrief te maken

met tabellen heb ik nog nooit problemen gehad. waar ik wel problemen met heb zijn tekstvakken, op de een af andere manier worden die niet meegekopieerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan